Subiecte precum concedierile nejustificate care au loc in corporatiile americane nu au parte de o atentie publica foarte ridicata. Insa atunci cand au loc, pot afecta ingrijorator de mult nu doar persoanele concediate, cat reputatia angajatorilor in randul partenerilor de afaceri si a consumatorilor, potrivit specialistilor din HR-ul american.
O concediere nejustificata, insotita si de o atitudine injurioasa la adresa celui vizat, indiferent de gravitatea faptei acestuia, „trimite opiniei publice si celorlalti angajati un mesaj generalizat, de genul: asa ne tratam noi subordonatii”, a explicat pentru jurnalistii americani Julie Freeman, presedintele uneia dintre asociatiile pentru oameni de afaceri din San Francisco.
Pentru unii profesionisti, care considera ca si-au indeplinit cu succes toate atributiile in cadrul companiei, este cu atat mai insultatoare situatia in care boardul de conducere nu isi insoteste decizia de a-i concedia cu argumente credibile.
Cum pot fi evitate astfel de situatii? Unii angajatori dezvolta politici speciale despre cum sa-si concedieze angajatii, in timp ce altii dezvolta traininguri speciale in acest sens.
„Putem instrui managerii care coordoneaza procesele de concediere, pentru a evita emotiile sau iesirile de furie in timpul ‘confruntarii’ finale cu angajatul”, explica Bob Wilson, director de HR in cadrul unei companii de audit financiar din SUA.”Nu putem pierde din vedere faptul ca orice om dintr-o corporatie, indiferent ca e angajat sau CEO, va ramane intotdeauna, intr-un fel sau altul, un elev care poate fi ‘antrenat’ acolo unde este nevoie”, a conchis acesta.