La nivelul companiei
germane de DIY, coeficientul anual de retentie este de 80% in randul
personalului de nivel mediu si 93% la nivel de management, in
conditiile in care retailul este unul dintre domeniile cu cele mai
mari fluctuatii ale fortei de munca.
In perioada crizei economice, angajatii
valorizeaza mai mult stabilitatea si siguranta locului de munca, dar
si stimulentele non-financiare.
Pe langa pregatirea necesara in zona de
retail, personalul Praktiker Romania beneficiaza si de traininguri de
specialitate, stabilite in functie de nevoile si abilitatile
angajatilor. Pentru a descoperi ce ar fi mai potrivit pentru fiecare
persoana in parte, departamentul de Resurse Umane organizeaza
discutii individuale cu acestia, intrevederi cu managerii de
departamente, apeland totodata si la
centrele de evaluare a competentelor organizate intern.
“Pe masura ce
business-ul nostru s-a consolidat pe piata locala, am decis sa
investim tot mai mult in trainingurile permanente si de specialitate.
Acestea reprezinta un factor motivational puternic pentru angajatii
din magazine, dar si pentru manageri. In ultimii doi ani am accesat
chiar si fonduri europene, pentru a putea construi un program
integrat de dezvoltare a competentelor managerilor – baza
strategiei nostre de crestere a ratei de retentie a angajatilor”,
spune Liliana Urziceanu, senior HR executive, Praktiker
Romania.
La finalul lunii aprilie, Praktiker
Romania a finalizat un proiect cu fonduri europene prin care 200 de
angajati din sediul central si din magazine au urmat o serie de noua
cursuri pentru a-si dezvolta abilitatile de invatare continua si de
gestionare eficienta a schimbarii. Praktiker a obtinut in 2010
sprijin european sub forma unei finantari nerambursabile de 2,64
milioane lei.
In continuarea proiectului cu fonduri
europene, Praktiker Romania deruleaza in prezent un program de
mentoring, prin intermediul caruia cunostintele dobandite de manageri
sunt transferate catre celelalte niveluri
ierarhice din organizatie. Mai mult, in
acest an, 64 de angajati din Praktiker au urmat un prim modul de
limba germana, urmand ca, in urma evaluarilor, alti angajati sa
beneficieze anul viitor de un nou modul.
“Instruirile
interne ale angajatilor se concentreaza, in principal, pe orientarea
catre client si abordarea acestuia, dar acordam o importanta la fel
de mare si trainingului de produse. Utilizam tot mai mult centrele
de evaluare si de selectie pentru promovari si avem planuri
de dezvoltare individuale agreate cu managerii si trainerii interni,
la nivelul fiecarui magazin din retea si al sediului central. Toate
aceste modalitati si-au dovedit eficienta. 32 de colegi lucreaza in
companie inca de la infiintare, de acum 10 ani”, precizeaza
Liliana Urziceanu.