Intr-o astfel de situatie a pietei muncii (concurenta puternica, cresterea exigentelor angajatorilor si oferte salariale mai putin atractive), pare lesne de inteles de ce candidatii sunt in postura in care trebuie sa se prezinte cat mai bine pe toata durata procesului de angajare, CV-ul fiind o „arma” redutabila in acest acest.
Prima etapa de selectie in marea majoritate a companiilor este reprezentata de screening-ul de CV-uri, astfel ca riscurile sa ratezi un job din cauza unui CV intocmit necorespunzator sunt foarte mari. Este important sa te pliezi pe fiecare job in parte, in sensul de a evidentia acele puncte care te fac eligibil si compatibil cu postul si nicidecum de a prezenta date eronate sau care nu au legatura cu realitatea.
Este adevarat ca e destul de dificil sa anticipezi doleantele fiecarui angajator, insa candidatii trebuie sa inteleaga importanta vitala a unui CV bine construit. Nu putini sunt angajatorii care spun ca au primit sute de CV-uri si ca au impresia ca toate sunt la fel, pentru ca acei candidati nu se diferentiaza cu nimic unul fata de celalalt.
Or, acest lucru nu ar trebui sa se intample atata timp cat CV-ul reprezinta imaginea individuala a fiecaruia dintre noi si reflecta sarcinile, atributiile si experienta noastra. Putem ajunge insa intr-o situatie de genul celei mentionate mai sus atunci cand candidatii ataseaza CV-ului scrisori de intentie descarcate de pe Internet, nu mentioneaza nimic la responsabilitati (de exemplu, cunoscuta exprimare: conform fisei postului) sau mentioneaza generalitati cu privire la activitatea lor.
De aceea, pentru a-si creste sansele de a accesa un job, candidatii trebuie sa tina cont de mai multe aspecte:
1.Personalizeaza scrisoarea de intentie! Este o ocazie foarte buna ca, intr-o scurta introducere, sa ii prezinti angajatorului intentiile tale, obiectivele precum si motivul pentru care ai aplicat la acel job. Nici un angajator nu citeste scrisorile de intentie standard, copiate de pe internet. Mai bine nu atasezi scrisoarea de intentie decat sa o prezinti pe cea pe care au mai prezentat-o si alti candidati inaintea ta!
2.Scoate in evidente punctele tale tari si accentueaza ceea ce te poate diferentia fata de alti candidati!
3.Evidentiaza acele aspecte ale CV-ului tau care se pliaza cel mai bine cu cerintele job-ului!
4. Mentioneaza activitatile extracuriculare, voluntariatele sau activitatile project based care au legatura cu job-ul la care aplici! Vor constitui un real avantaj!
5. Ai grija la greselile de ortografie si exprimare!
6. Furnizeaza un CV complet! Nu este suficient sa treci compania si pozitia ocupata, daca nu detaliezi responsabilitatile job-ului! Fiecare job are particularitarile lui, in functie de companie si domeniul de activitate
7.Mentioneaza realizarile! Orice angajator va vrea sa aiba in companie un candidat care a fost „angajatul anului” sau care a crescut substantial cifra de vanzari a firmei.
Cu privire la punctele de interes pentru fiecare angajator in parte, acestea sunt extrem de diferite, in functie de domeniul de activitate, de tipul de companie si de tipul job-ului vacant. In linii mari si fara a personaliza, putem spune ca unii angajatori doresc candidati cu ani multi de experienta si care sa vina de pe posturi similare – ei putand fi absorbiti in companie imediat si cu rezultate rapide.
Alte companii sunt interesate de potentialul oamenilor si prefera sa ii pregateasca singure, formandu-i in conformitate cu propria cultura organizationala. Si exemplele de acest gen pot continua.
Solutia pare sa fie insa aceeasi indiferent de tipul de companie in care aplici: un CV personalizat pe tipul de job si care sa reflecte intocmai experienta, atributiile, motivatia si obiectivele fiecarui candidat in parte.
[img=1335][/img]
Corina Diaconu,
Managing director, ABC Human Capital