„Un astfel de team-building iti schimba abordarea fata de sine. [Barbatii din companie – n.r.] si-au dat seama ca pot mai mult, atat in viata personala cat si la birou. La un moment dat in munca de zi cu zi poti sa ai senzatia ca e prea mult ceea ce faci. Dupa un team-building de acest fel ai senzatia ca poti mai mult de atat”, traseaza, pe scurt, concluziile feed-back-ului primit de la participantii la expeditie, Lucia Dumitrescu, directorul de resurse umane al Baumix.
In ceea ce priveste cresterea performantei dupa acest eveniment, Lucia Dumitrescu spune ca vanzarile sunt in crestere, dar ca poate fi si o coincidenta, avand in vedere imbunatatirea vremii, moment in care volumul de vanzari creste in mod traditional.
„Aceste team-building-uri intaresc echipa. In februarie au fost in Ceahlau cu Ticu, iar acum urmeaza un alt team-building cu partea feminina a companiei, pe litoral”, spune Claudia Russu, directoarea de marketing a companiei, care adauga ca „team-building-ul din Ceahlau a presupus catarari si dormit in cort in zapada, ceea ce este mare lucru pentru persoane in mare parte sedentare”.
Bugetele pentru astfel de actiuni sunt mici ca valoare, insa aceste evenimente transmit un mesaj bun angajatilor. „Cea mai mare provocare ca responsabil de HR este sa transmiti tot timpul mesaje pozitive angajatilor. Am tinut intotdeauna ca acestia sa simta ca aceasta companie are o strategie”,spune Dumitrescu. Printre actiunile derulate de Baumix in acest sens se numara si un newsletter intern in care se prezinta lunar situatia companiei din acea luna.
Compania are in prezent 75 de angajati, iar Lucia Dumitrescu spune ca firma are in plan sa mai faca angajari in zona de vanzari, insa procesul de recrutare depinde si de evolutia pietei. Compania nu a disponibilizat angajati anul trecut, in afara de angajatii unitatii de productie din Gherla, care a fost relocata in Ploiesti.
„Aceasta relocare a fost corect inteleasa de angajati: ca o modalitate de eficientizare. Am comunicat permanent cu ei, astfel incat situatia sa fie inteleasa corect”, spune Dumitrescu, care adauga ca firma nu are in plan sa reduca numarul de angajati sau salariile in acest an.
Producatorul ploiestean de materiale de constructii Baumix si-a crescut de 3 ori bugetul de CSR in acest an, insa a hotarat sa-l orienteze integral catre o singura actiune, cu ramificatii si in procesul de motivare al angajatilor: sponsorizarea unei expeditii la Polul Nord a alpinistului roman Ticu Lacatusu.
In 2009, compania a alocat pentru activitatile de CSR un buget de 20.000 euro, dintre care 5.000 de euro au reprezentant tot o sponsorizare pentru Ticu Lacatusu, iar restul a fost orientat catre constructia sau reabilitatea unor locuinte sociale in parteneriat cu fundatia Habitat for humanity.
Pentru anul acesta, bugetul este de 60.000 euro, care sunt alocati integral sponsorizarii unei expeditii a alpinistului.
Producatorul de materiale de constructii Baumix a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de peste 36 milioane lei (8,5 mil. euro), cu 9% sub nivelul din 2008, pe fondul unei piete in scadere cu 30%. Pentru anul acesta, firma isi propune o stagnare a cifrei de afaceri.
Pe piata adezivilor sunt prezente companii ca Henkel, Adeplast sau Duraziv. Valoarea totala a pietei este de peste 200 mil. euro.