Este foarte important sa inveti si „limbajul” celuilalt atunci cand vrei sa gestionezi un conflict. Spre exemplu, daca ai un conflict cu o persoana care considera ca are tot timpul dreptate, nu este indicat sa ii vorbesti enervat.
O astfel de persoana raspunde bine atunci cand iti sustii opiniile cu fapte si cifre si nu cu emotii. Asculta-i doleantele si apoi pune intrebari relevante.
In ceea ce priveste personalitatile care vor sa detina tot timpul controlul, acestea ar putea sa recurga chiar si la jigniri atunci cand sunt intr-o situatie conflictuala. In acest caz, este bine sa nu fii atat de atent la jigniri, ci sa iti mentii pozitia si sa urmaresti doar problema discutata si nu altceva.
Atunci cand aveti un conflict cu o persoana care se afla tot timpul in centrul atentiei este bine sa va concentrati pe emotiile acestei persoane. Aratandu-i ca va pasa de ceea ce simte ati putea sa opriti imediat situatia conflictuala.
Personalitatile care vor sa fie pe placul tuturor pot fi foarte dificile intr-o situatie conflictuala, tocmai pentru ca nu vor spune ceea ce le supara. Este important sa aflati exact motivul supararii si sa aveti rabdare, pentru ca s-ar putea sa treaca ceva timp pana ajungeti la fondul problemei.