„Mi s-a parut ca la momentul respectiv facea sens”, a spus Solomonov despre perioada petrecuta in mediul corporate. „Nu poti sa te arunci orbeste inainte, sa zici ‘acum ma apuc eu sa schimb lumea’, cel putin nu atunci cand nu stii mare lucru. Trebuie sa intelegi putin cam cum se face business-ul, ce inseamna, ce implica. Eu cred ca daca incerci sa faci ceva prea devreme exista riscul ca sansele de reusita sa scada din start”, a explicat el.
In prezent, Solomonov se ocupa de propriul business, recent lansat, respectiv platform online [url=http://www.ziciaici.ro/]ziciaici.ro[/url], unde consumatorii isi pot exprima public criticile si sugestiile cu privire la companii din diverse domenii: IT&C, finante-banci, turism, Horeca, retail, etc. Pentru companii, platforma este un canal de comunicare cu publicul, care le permite sa obtina feedback in timp real.
„Tot asteptam sa-mi vina acea idee care sa merite, care sa simt ca are potential”, a recunoscut Solomonov, care si-a intemeiat business-ul pornind de la propria experienta.
Ce nu i-a placut insa la vechiul stil de viata? Cultura organizationala, care potrivit lui, nu incurajeaza inovatia. „Firmele astea mari, ancorate in modelul lor de business, pierd uneori trenul. De aceea nu m-am regasit”, a spus acesta.
„Totul a inceput de la o fustrare fata de un asigurator. Am zis ‘nu se poate, trebuie sa fac si eu ceva, trebuie sa am si eu voce’. Vorbeam, ma loveam numai de pereti, raspunsuri formale, politicoase, dupa cum e procedura. Si din fustrarea asta a venit ideea„, a spus fostul corporatist, absolvent al unui MBA INSEAD.
Dupa ce a dat viata propriei afaceri, Solomonov a devenit tot mai interesat de potentialul mediului online. Potrivit acestuia, Internetul, in structura sa actuala, schimba modul de a face business, respectiv il intoarce la 180 de grade.
„Modelul de business e intors cu capul in jos. Directia este sa ii dai clientului ce vrea. Consumatorul este foarte bine informat. Asta mi se pare ca a schimbat lucrurile. E foarte multa informatie si, prin urmare, clientul stie directia in care vrea sa mearga. Pentru firma este foarte greu sa traga consumatorul unde vrea sa mearga ea, mai degraba se duce ea acolo unde sunt deja consumatorii. Nu mai trage firma de client”, a spus fondatorul ziciaici.ro.
El crede ca flexibilitatea in business depinde, in primul rand, de dimensiunea firmei si, in al doilea rand, de natura capitalului. Astfel ca, o companie bazata pe capital romanesc este prin natura un pic mai antreprenoriala, mai flexibila, in comparatie cu o firma mare, care urmeaza regulile grupului. Raportata la industrii, aceasta deschidere spre nou, spre tendinte, este mai putin vizibila la jucatorii din zona health-care, mult mai atenti la modelul traditional de business.
Despre antreprenoriat, Solomonov crede ca toleranta la instabilitate este o trasatura obligatorie pentru cei care vor sa isi dezvolte propriul business. De ce? „Pentru ca lucrurile nu merg intotdeauna asa cum ai planuit initial. Apar piedici la care nu te gandeai si sunt momente in care ai senzatia ca nu ajungi nicaieri, ca nu iti iese. Fundamentala este abilitatea de a te ridica si de a merge inainte”, a spus Solomonov.
„Daca nu merge, ai oricand optiunea sa te intorci in mediul corporate, pe un job bun, care produce suficient, astfel incat sa pui niste bani deoparte ca sa aplici urmatoarea idee. Trebuie sa asculti ce se spune, sa vezi care sunt tendintele, sa vezi care este feedback-ul”, a explicat el.
Ca si plan de viitor, Solomonov isi propune ca tot efortul financiar, mental si social sa il concentreze asupra platformei pe care a lansat-o.
„In logica asta cu antreprenoriatul tip ‘all-in’ e greu sa te imprastii. Mai am idei, dar e un joc de focus. Daca te impartii in 20 de idei, nu prea reusesti mare lucru. Abia la un moment dat, daca ai intr-adevar resursele necesare poti vorbi de un portofoliu”, a adaugat el.