Iata o serie de sfaturi practice despre cum poti sa iti motivezi angajatii pentru a indeplini eficient obiectivele organizationale, in opinia Bloomberg.
Ce trebuie sa faci
Prezinta-le imaginea de ansamblu. Fiecare angajat ar trebui sa cunoasca, in linii generale, planul strategic al companiei si ar trebui sa stie ce se asteapta de la el. Daca angajatii vor cunoaste obiectivele companiei, atunci comunicarea organizationala va fi imbunatatita.
Angajatii trebuie sa fie constienti de rezultatul muncii lor. De cate ori au vazut angajatii tai produsul final? Arata-le cat de importanta este munca lor. Angajatii care inteleg produsul si constientizeaza rolul pe care il au in obtinerea acestuia, se vor simti apreciati si inclusi in organizatie.
Dezvolta spiritul de echipa. Cu totii vrem sa facem parte dintr-un grup. Loialitatea angajatilor ar trebui sa existe, in primul rand, fata de echipa. Este posibil ca angajatul sa se simta mandru atunci cand poarta o haina cu insemnele firmei.
Cere ajutor din partea angajatilor. Nu toti au idei extraordinare, dar tuturor le place sa fie ascultati. Discuta cu angajatii tai despre munca lor. Fii deschis, asculta si poate vei obtine cateva idei utile despre cum sa imbunatatesti productia si nu numai.
Imparte bonusurile cu subalternii. Banii reprezinta o motivatie, asa ca bonusurile nu ar trebui oferite doar la nivel executiv. Fiecare angajat are un rol in evolutia companiei si prin urmare, daca afacerea merge bine, bonusurile ar trebui directionate si catre subalterni.
Castiga-le increderea. Care este nivelul de incredere dintre tine si subalternii tai? Poti discuta deschis si cinstit cu ei despre evolutia companiei? Expertii considera ca lipsa unei relatii de incredere intre angajati si lideri afecteaza productivitatea. Fara incredere nu exista motivatie.
Fii recunoscator fata de angajati. Cand i-ai multumit ultima oara angajatului tau pentru munca depusa? Fiecare subaltern are un rol important, asa ca arata-i aprecierea ta.
Ce nu trebuie sa faci
Nu le spune angajatilor tai ce sa faca, fara sa le explici mai intai cum ar trebui sa-si indeplineasca sarcinile. Discuta impreuna cu angajatii ce impact au anumite sarcini asupra activitatii lor. Astfel angajatul se va simti apreciat, iat tu poti primi in schimb idei si sugestii valoroase.
Nu exagera cu inspectiile. Angajatul se poate simti insultat sau poate deveni inhibat. Expertii iti recomanda sa le ceri angajatilor sa isi verifice singuri propria activitate sau sa-ti supraveghezi angajatul doar la inceput, oferindu-i ulterior oportunitatea de a lucra fara a fi strict controlat.
Fara carduri de pontaj. Daca angajatii tai folosesc carduri de pontaj asta nu inseamna ca nu pot pleca mai devreme. Implementarea cardurilor de pontaj se traduce ca o lipsa de incredere.
Evita concedierile in lant. Atunci cand disponibilizezi mai multi angajati, motivatia celorlalti scade. De cele mai multe ori concedierile sunt motivate de evolutia pietei sau de criza economica si angajatilor li se spune ca astfel compania va fi salvata. De fapt, conform expertilor, concedierile sunt rezultatul unui management deficitar sau al unei planificari gresite. Daca angajatii tai ajung sa perceapa firma ca pe un loc instabil, fara sa aiba siguranta zilei de maine, atunci isi vor indeplini doar sarcinile de baza si motivatia lor va scadea.
Evita sa pastrezi echipamentele si ustensilele sub cheie. Nu pleca de la ideea ca angajatii vor sa te fure. Asa cum sefii pot fi de incredere, asa si angajatii pot fi cinstiti.