Un studiu realizat de Hay Group, companie specializata pe consultanta manageriala, sustine cresterea in popularitate a acestui gen de masuri. Intr-un studiu realizat de companie in 2007, bazat pe raspunsurile a 182 de organizatii, 8,2% dintre respondenti au afirmat ca folosesc aceasta metoda ca forma de masurare a performantelor in cadrul planurilor de oferire de bonusuri catre executivi. In 2005, procentul celor care utilizau aceasta metoda era de doar 2,3%.
„E o recunoastere a faptului ca oamenii cu care lucrezi iti transforma business-ul intr-unul de succes. Iar pe de alta parte, e o metoda prin care companiile spun ca fluctuatia de personal ii costa, si ca trebuie oprita”, a declarat, in acest sens Mark Royal, unul dintre consultantii Hay Group.
Potrivit lui Royal, costurile pentru recrutarea si training-ul unui angajat nou echivaleaza cu 6 pana la 18 salarii lunare.
Specialistii din HR-ul international afirma ca o politica puternica de retentie a personalului poate reprezenta un avantaj pentru o piata aflata in competie acerba pentru atragerea celor mai buni angajati, in special in domenii ca retailul, IT-ul, sau asistenta medicala.
In studiul din 2007 realizat de Hay Group, 55% dintre respondenti au afirmat ca incorporeaza in planurile de bonusuri pentru manageri criteriul performantei subordonatilor, aproape dublu fata de cei 23% care au afirmat acelasi lucru in 2005.
Alte companii sustin ca aplica metoda acordarii de bonusuri in functie de fluctuatia si performantele angajatilor doar la nivel de middle management, considerand ca aceste aspecte nu intra in atributiile managementului de top.