1. Vorbeste la sedinte
Un studiu arata ca angajatii care vorbesc la sedinte sunt vazuti ca fiind mai competenti decat ceilalti colegi, care doar asculta, chiar daca nu adauga nimic nou la conversatie.
Daca ai probleme in a prelua cuvantul de la colegii prea vorbareti, atunci fixeaza cu privirea persoana care conduce discutia si ridica mana. Sau, preia discutia spunand ceva de genul ce idee buna a avut antevorbitorul si argumenteaza in continuare.
2. Fii expert pe un domeniu Este o idee buna sa te documentezi cu privire la cifre si fapte legate de ceea ce urmeaza sa se discute la sedinte.
Daca esti vazut ca o banca de informatii in mod repetat, atunci domeniul tau de specialitate va fi indentificat cu numele tau.
3. Ia pranzul cu seful Prin servirea pranzului in sala de mese a companiei vei avea ocazia sa discuti cu seful sau alti executivi. Asa ca nu rata aceste oportunitati vorbind despre vreme, ci ofera informatii interesante.
Pentru aceasta, citeste presa si blog-urile din domeniul tau si urmareste actiunile competitorilor. Astfel, vei putea vorbi cu seful tau la un nivel mai inalt.
4. Cere recomandari Daca tu esti generos in a acorda recomandari altora, atunci esti indreptatit sa le ceri sa-ti returneze favorul. Nu e nimic rau in a spune „sunt propus pentru promovare sau marire de salariu si as aprecia daca mi-ai recunoaste meritele la urmatoarea sedinta de departament”.
5. Poarta discutii face-to-face cu seful Cea mai buna cale de a fi vizibil este sa te asiguri ca seful tau te vede fizic pe tine si nu doar numele tau. Nu presupune ca niste emailuri spectaculoase vor spune povestea ta mai bine decat tine.
Seful tau e om, iar oamenii cauta sa se conecteze cu altii. Asa ca asigura-te ca seftul iti vede fata din cand in cand. Conversatiile face-to-face nu s-au demodat in epoca high-tech si continua sa fie baza dezvoltarii relatiilor de incredere – esentiale pentru promovare.