Organizatiile trebuie sa fie mai atente la modul in care isi mentin personalul motivat in perioadele dure pentru business. Trebuie sa comunice mai mult, iar managerii trebuie sa se implice in stabilirea asteptarilor pentru fiecare angajat in parte, sa se asigure ca fiecare stie ce are de facut, a afirmat Harter.
„Cei mai buni manageri stiu cum sa-si faca oamenii sa interactioneze intre ei, si stiu ca acestia, chiar daca vin la munca, au aceeasi nevoie de a relationa, de a forma prietenii. Tot cei mai buni executivi stiu ca in perioade de criza economica trebuie sa se descurce cu mai putin. Asa ca trebuie sa-si inteleaga fiecare subordonat in parte. Daca a pierdut 2-3 din cauza disponibilizarilor, va trebui sa-repozitioneze, cat de putin, pe ceilalti. E foarte greu sa faci asta, daca nu esti sigur de forta pe care o au oamenii cu care lucrezi”, a precizat cercetatorul.
Potrivit acestuia, executivii au datoria de a-si ajuta subordonatii in a intelege ca sunt parte din viitorul organizatiei. „Prin urmare, managerii cu adevarat valorosi nu se gandesc doar la consecintele negative pe care le provoaca o criza financiara, ci si la faptul ca ar putea descoperi cateva oportunitati, create in contextul dezechilibrului economic, si nu in ultimul rand, trebuie sa le arate tuturor oamenilor pe care-i coordoneaza ca nicio criza nu dureaza la nesfarsit”, a adaugat Jim Harter.