Potrivit unui studiu realizat recent de site-ul de recrutare BestJobs, aproximativ o treime dintre romanii care isi cauta un loc de munca prefera companiile straine, in timp ce doar 13% isi doresc un job intr-o companie autohtona.
„Distinctia dintre un angajator strain si unul local este tipic romaneasca si provine din vehicularea unor idei preconcepute, in general favorabile angajatorilor de origine straina. Indiferent de natura job-ului, romanii considera in general ca un loc de munca intr-o companie straina este mai stabil si serios: carte de munca, contract pe durata indelungata, compania nu va disparea de pe o zi pe alta, va plati salariile la timp, etc”, a explicat Viorel Ghete.
De aceeasi parere este si Oana Datki, country manager al Consulteam. „Este evident ca majoritatea candidatilor isi doresc sa lucreze intr-o companie de renume, cu un mediu deschis si care favorizeaza o atmosfera de profesionalism, dar si placuta”, a spus ea.
„Este vorba de brandul companiei, care iti ofera mandrie intr-un fel. Mai sunt conditiile de lucru, beneficiile, oportunitatile de avansare. Companiile multinationale nu numai ca au un brand puternic, dar ofera si sanse mai mari de promovare si de mobilitate internationala”, a adaugat Oana Datki.
In opinia lui Ghete, candidatii considera totodata ca intr-o multinationala exista ideea de promovare pe criterii rezonabil obiective, separate de nepotism.
„Prin prisma apartenentei la un grup international, (candidatii- n.r.) se asteapta ca un angajator strain sa aiba metode de lucru mai bine structurare, sa se ghideze dupa proceduri, sa-si modernizeze constant procesul de productie si modul de lucru”, a spus Ghete.
El crede ca aceste caracteristici pe care unii dintre candidati le atribuie angajatorilor straini sunt, de fapt, clisee, dintre care unele pot fi anulate prin contraexemple.
„Si in companiile care au capital strain apar restructurari sau exista manageri discretionari. Cu siguranta, sunt companii straine care preseaza excesiv forta de munca”, a adaugat Ghete, precizand totodata ca pozitia, gradul de autonomie, perspectiva economica a afacerii, echipa si superiorul direct ar trebui sa fie adevaratele elemente decisive in conturarea preferintei fata de un angajator.