Scoala este deschisa printr-un parteneriat intre Art Directors Club Romania (ADC*RO) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).
Scoala, de a carei manageriere si promovare se va ocupa, in 2008, Millenium Communications, isi va derula cursurile in sediul UAPR intre 1 aprilie si 30 iunie.
Tutorii, directori de creatie de la agentii de publicitate, nu sunt remunerati, fiind implicati ca membri ai ADC*RO si urmarind in principal gasirea unor oameni pentru agentii.
„Probabil ca nu toti cursantii vor fi angajati, insa daca cineva va fi foarte bun cu siguranta va fi recrutat de una dintre agentii”, a spus Alina Alexandrescu.
„Promovarea scolii se va face in special pe online, targetul scolii fiind studenti si absolventi ai facultatilor de specialitate. Pentru promovarea online vom colabora cu Neogen si Iqads, iar campania va demara saptamana viitoare”, a precizat Alina Alexandrescu, care nu a precizat bugetul alocat promovarii.
De asemenea, pentru promovare a demarat o colaborare cu asociatiile studentesti.
Scoala ADC*RO este o scoala de concept, este un curs interactiv despre idei si gandire creativa, care vine in intampinarea nevoii de resurse din industria romaneasca de publicitate, fiind adresat tinerilor interesati de o cariera in domeniu, conform organizatorilor.
„In functie de numarul de aplicatii vom selectiona un numar de cursanti, nu stim exact care va fi acesta, insa nu va fi mai mare de 60”, a precizat Alina Alexandrescu.
ADC*RO a fost constituit la inceputul acestui an ca o asociatie a profesionistilor din industria de comunicare din Romania (Directori de Creatie, Art Directori, Copywriteri, Designeri) si al carei obiectiv este de a promova si a sustine standardele de calitate si integritate in domeniul comunicarii, pe plan intern si international.
La 1 februarie se da startul concursului de admitere
La inscrierea in concurs nu se percepe nici o taxa pentru inregistrarea aplicatiilor, insa studentii admisi vor plati o taxa de 500 de euro pentru participarea la cursurile Scolii.
Inscrierea se face printr-o aplicatie online pe site-ul scolii si consta in rezolvarea unui set de cerinte. Dupa selectia lucrarilor, studentii admisi vor fi impartiti in 12 grupe si vor urma 3 luni de pregatire intensa, cu 2 intalniri pe saptamana: un seminar si o sedinta de lucru cu agentia.
Timp de 12 saptamani, studentii vor avea 12 seminarii si vor primi de rezolvat 10 briefuri, care la sfarsitul scolii se vor concretiza intr-un portofoliu. In fiecare luni, tutorii impreuna cu invitatii lor, vor prezenta tema saptamanii: Strategie, Concept, Print, Poster, TV, Radio, Outdoor, Neconventional, Online, Campanii Print, Campanii TV si Campanii Integrate.
Studentii primesc saptamanal briefuri de la creativii din agentiile cu care lucreaza, pe teme corelate cu cele de la seminar. Astfel, daca in saptamana respectiva se prezina la seminar subiectul de Print, joia grupele de studenti merg in agentii, unde primesc de rezolvat un brief pentru o lucrare de print.
Fiecare grupa de studenti lucreaza pe rand cu doua agentii, pentru a ajunge sa cunoasca stiluri diferite de lucru si personalitati diferite. Prin rezolvarea briefurilor in fiecare saptamana, studentii isi pot alcatui un portofoliu de lucrari, care va fi evaluat de tutori la sfarsitul cursului. De asemenea, studentii vor primi feedback permanent pe parcursul celor 3 luni de scoala, iar la final se va alcatui un clasament al celor mai talentati studenti, care pot primi oferte din partea agentiilor.
Prima editie a Scolii ADC*RO este organizata de Millenium Communications, companie infiintata in 1998, ca agentie de PR. In prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL si proiecte proprii – Internetics, AdPrint, Gala Societatii Civile.
Tutorii scolii vor fi: Adrian Botan -McCann Erickson, Liviu David -Next Advertising, Bogdan Naumovici -Leo Burnett, Serban Alexandrescu -Headvertising, Ema Prisca -Graffiti BBDO, Carmen Tiderle -GMP, Valentin Suciu – Odyssey, Costin Popescu – Cap, Octav Gheorghe -Gavrila&Asociatii, Sorin Tranca – Friends Advertising, Dorian Pascuci -ADDV Euro RSCG.