„Peste 35.000 de companii achizitioneaza pentru salariatii lor tichete de masa si tichete cadou, de cresa si de vacanta emise de Edenred”, spun oficialii emitentului.
„In primul semestru din 2012, procentul de companii-client Edenred care comanda tichetele pentru salariati prin intermediul aplicatiilor IT si online oferite de emitent a crescut la 50%, fata de 45% in 2011”, au adaugat ei.
Companiile-client Edenred pot alege dintre 3 tipuri de aplicatii de comanda: platforma de gestiune Edenred Online, software dedicat sau solutii informatice integrate cu diverse programe de Payroll & HR.
Aproape 50% dintre companii prefera inca sa comande tichetele pentru salariati prin metode traditionale, transmitand prin fax comenzile.
In general, cu cat companiile au mai multi angajati, cu atat recurg la aplicatii de comanda mai sofisticate, care le usureaza munca de administrare a beneficiilor pentru salariati. Astfel, 75% din companiile cu peste 250 de salariati utilizeaza aplicatii informatice (software si platforma online), procentul scazand la 44% pentru companiile cu mai putin de 10 angajati.
Geografic, nu exista diferente majore intre obiceiurile de comanda ale companiilor, insa in unele judete exista preferinte clare pentru gestionarea informatizata a beneficiilor. Se observa o pondere mai mare a comenzilor informatizate in judetele Ilfov (64%), Bucuresti (60%), Timis si Satu Mare (56%), fata de media de 50% la nivelul tarii.
Se remarca o orientare crescuta catre comenzi online in judetele Gorj (31%), Olt (30%), Mehedinti (29%), Calarasi (26%), Arges, Neamt si Teleorman (23-24%), fata de media nationala de 18%.
„Aplicatiile informatice de comanda permit companiilor o economie de timp considerabila in calcularea necesarului de tichete, in distribuirea ulterioara a tichetelor catre salariati si in administrarea bugetelor si costurilor cu personalul, sarcini consumatoare de timp pentru departamentele de resurse umane”, a declarat Iulian Alexe, director de marketing al Edenred.
Listata la bursa NYSE Euronext Paris, Edenred activeaza in 39 de tari, avand 6.000 de angajati, aproape 580.000 companii si organizatii client, 1,3 milioane de parteneri afiliati si 36,2 milioane de beneficiari.
In 2011, volumul total emis de Edenred a fost de 15,2 miliarde de euro, din care 58% a fost generat in tarile in curs de dezvoltare.