Astfel, 9,58% dintre femei se implica in pornirea unei noi afaceri, fata de doar 6,53% dintre barbati. Dintre barbatii care au demarat afaceri in ultimii doi ani 16,75% sunt actualmente antreprenori.
In acelasi timp, doar 15,07% dintre femeile ce s-au implicat intr-un business au devenit antreprenori.
Acelasi studiu releva si modul in care activitatea antreprenoriala este afectata de virsta intreprinzatorului. Astfel, cu cit intreprinzatorii au virste apropiate celei de 35 de ani, cu atit activitatile lor antreprenoriale sunt mai intense, in timp ce aceia trecuti de acest „prag” au deja o dinamica mai scazuta a activitatilor antreprenoriale.
Conform aceluiasi studiu, o mare influenta o are si existenta in familia unei persoane a unui alt membru care are activitate antreprenoriala, detinind o firma sau demarind una. Pentru 23% dintre subiectii studiului, acea persoana a fost tatal, in timp ce doar pentru 8%, a fost mama. De asemenea, un mare impact pare sa-l aiba si studiile economice ale celor care sunt implicati in activitati premergatoare crearii unei afaceri.
Autorii studiului au identificat 8 motivatii majore ce ii determina pe oameni, indiferent de sex, sa se implice intr-o afacere. Cea mai puternica motivatie s-a dovedit a fi imbunatatirea calitatii vietii, urmata de dorinta de pune in aplicare un plan personal si de dorinta de exploata o oportunitate de afaceri.
Totodata, romanii sunt determinati sa se implice intr-o afacere din dorinta de a deveni propriul sef, dar si pentru ca au respect pentru meseria de antreprenori si pentru ca aceasta le ofera un statut respectabil.
Motivatiile indicate de cei mai putini dintre respondenti au fost aceea de a urma traditia familiei si de a obtine un loc de munca.
Studiul CEBR a fost realizat pe baza unui esantion reprezentativ de 1.449 de persoane din Romania.