Cei din Generatia Y
solicita existenta unui echilibru intre timpul alocat vietii
personale comparativ cu cea profesionala, 71% dintre respondenti
indicand ca cerintele actuale ale locului de munca interfereaza cu
sfera personala.
Mai mult, 64% dintre
cei din Generatia Y si-ar dori sa munceasca ocazional de acasa, iar
66% dintre acestia vor un program de munca flexibil. Cei din
Generatia Y nu cred ca productivitatea ar trebui masurata in numarul
de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete ale muncii
depuse. Ei vad munca drept o „actiune”, nu un „loc”.
Un
procent semnificativ dintre angajatii din Generatia Y (15% dintre
barbati si 21% dintre femei) declara chiar ca ar fi dispusi sa
renunte la o parte din remuneratie si sa accepte un ritm mai lent al
promovarilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de
lucru.
Flexibilitatea
Generatiei Y reiese si din disponibilitatea catre o cariera
internationala: 37% dintre cei din aceasta generatie si-ar dori sa
profite de oportunitatile de cariera din strainatate. Acestia spun
ca formarea unei culturi a muncii orientata pe echipa si
oportunitatile de munca interesante – inclusiv detasarile
internationale – sunt importante pentru satisfactia lor
profesionala.
Desi exista
perceptia ca Generatia Y nu este la fel de dedicata muncii,
comparativ cu colegii lor mai varstnici, studiul arata ca nivelul de
dedicare este totusi similar.
„Este vital sa
intelegem ca desi motivele pentru ramanerea in organizatii sau
parasirea acestora sunt aceleasi pentru angajatii de toate varstele,
importanta lor relativa difera. Cei din Generatia Y au asteptari mai
mari de a fi sustinuti si apreciati pentru contributia muncii lor,
vor sa faca parte dintr-o echipa armonioasa si sa aiba parte de
flexibilitate in programul si modul de lucru. Pe de alta parte
prioritatile Generatiei X constau in crearea oportunitatilor de
dezvoltare profesionala si remuneratie adecvata. Organizatiile
trebuie sa isi modeleze strategia de managementul talentelor pentru a
raspunde acestor nevoi si a se pozitiona cat mai bine pentru viitor”,
a declarat Horatiu Cocheci, senior manager, liderul echipei de
Consultanta in Resurse Umane, PwC Romania.
Studiul prezinta si
cateva posibile cai de actiune pentru companii, pentru motivarea
angajatilor din Generatia Y:
Citeste si
Ce vrea Generatia Y de la compania
ideala: Dreptul de a sta pe Facebook si prietenia cu sefii
Cum arata un birou construit dupa
criteriile Generatiei Y