Boc a precizat, in discutia cu reprezentantii mediului de afaceri, ca Guvernul s-a „inspirat” din practica utilizata la nivelul mediului privat in ceea ce priveste gestionarea sectorului bugetar.
„Ceea ce facem acum, standardele de cost, reprezinta o preluare in mediul bugetar a politicilor din mediul privat”, a spus Boc.
„Acum lucram la fiecare entitate publica, sa ii stabilim standardul de cost, adica ce isi poate permite statul sa finanteze de la primaria sub 1.000 de locuitori pana la un minister cu 2.000, 3.000 de angajati, sa spuna care este optimul de functionare si care este personalul necesar”, a adaugat premierul.
El sustine ca aparatul administrativ „s-a umflat” in decursul timpului si trebuie gasita o alta solutie pentru eficientizarea acestuia.
„Sunt situatii in care aparatul s-a supradimensionat si dublat din 2005 pana in 2008, dar si unele institutii care functioneaza cu un numar mai redus de personal desi au foarte mult de lucru”, a conchis Emil Boc.