„Din pacate, in Romania trainingurile se fac individual. Din cauza dificultatilor financiare, companiile au redus drastic costurile si angajatii invata acum unii de la altii. In ceea ce ii priveste pe manageri, acestia merg si se inscriu singuri la cursuri din nevoia de a fi cel mai bun, pentru ca acum exista grija de a-ti pastra locul”, a spus Roibu.
Companiile americane au adoptat insa o alta strategie, iar investitiile in educatie si training s-au pastrat la acelasi nivel.
„Chiar si acum, in aceasta perioada de criza, ei cred ca salvarea companiilor survine doar daca se intelege necesitatea dezvoltarii capitalului uman, prin oferirea de traininguri si de programe de dezvoltare profesionala. Mentalitatea lor spune ca masurile de HR, care si-au dovedit utilitatea in trecut, trebuie folosite si imbunatatite in continuare”, a mai precizat Alina Roibu.
Referitor la celelalte masuri la care au recurs companiile in ceea ce priveste reducerea costurilor cu personalul, reprezentanta HVI a aratat ca prima solutie agreata pe plan local a fost reducerea salariilor si numai in cazul in care situatia firmei a fost extrem de dificila, s-a recurs si la concedieri.
Din acest punct de vedere, Romania a avut o situatie mai fericita fata de Statele Unite, unde aproape jumatate dintre companii au facut reduceri de personal, potrivit unui studiu la care a participat si HVI. In prezent, numai 10% dintre companii folosesc aceasta masura. In ceea ce priveste insa blocarea cresterilor salarile, masura aplicata de 40% dintre companiile americane, nu se preconizeaza o revenire spectaculoasa
Compania Human Value International ofera servicii de consultanta HR, audit organizational si strategii de relocare de personal in Europa Centrala si de Est. In Romania, HVI are in portofoliul de clienti companii din IT, pharma, estetica si infrumusetare, retail, constructii, logistica sau real-estate.