Potrivit HVI, motivarea personalului este unul dintre pasii cheie in procesul de management al resurselor umane din timpul crizei financiare.
„Intr-un mediu economic nesigur este foarte important pentru companii sa isi pastreze si protejeze angajatii, in special persoanele cheie din cadrul companiei. Astfel, focusarea activitatilor de HR s-a schimbat in aceasta perioada, directionandu-se catre aspecte strategice, cum sunt motivarea si managementul talentului”, au declarat oficialii firmei de HR.
In perioade dificile, angajatii sunt ingrijorati in privinta viitorului lor financiar si profesional, devenind nesiguri, lucru care poate provoca scaderea performantei companiei, au subliniat acestia.
„Viitorul companiilor depinde de angajamentul si fidelitatea angajatilor. In mod normal, preocuparile angajatorilor ar trebui sa includa mai mult decat reorganizarea programului, restructurarea companiei si a personalului. Ar trebui sa isi indrepte atentia si catre angajatii ramasi in cadrul companiei”, au explicat reprezentantii HVI.
„Este un paradox. In timp ce la suprafata fluctuatiile se calmeaza, angajatii sunt din ce in ce mai dornici sa ramana in cadrul companiei, dar in acelasi timp depun din ce in ce mai putine eforturi pentru angajatori. Iar acest lucru se intampla deoarece este dificil ca oamenii sa ramana motivati si proactivi, in timp ce se tem pentru viitorul lor”, au adaugat acestia.
Reprezentantii HVI spun ca motivarea personalului a devenit mai importanta si mai dificila, in conditiile in care companiile dispun de bugete limitate iar angajatii intampina dificultati financiare.
„Potrivit piramidei lui Maslow, in varful nevoilor se afla auto-implinirea, care era o nevoie fireasca in perioada precedenta. Acum, datorita crizei, oamenii se indreapta mai mult catre nivelele inferioare ale piramidei, siguranta devenind primordiala in topul preocuparilor. Nevoia de supravieturire se ridica peste valorile morale, iar strategiile de motivare ar trebui sa tina seama de acest lucru”, au subliniat reprezentantii furnizorului de servicii HR.
Pentru a reduce starea de incertitudine, angajatorii trebuie sa puna accentul pe zona de comunicare interna, angajatii avand nevoie de informatii credibile referitoare la viitorul companiei, in legatura directa cu al lor.
„In procesul comunicarii, managementul si liderii non-formali au roluri extrem de importante. Armonizand comunicarea, informatia va deveni mai credibila pentru angajati crescand stabilitatea si sentimentul de incredere”, au conchis oficialii HVI.
Human Value International este prezenta de circa 10 ani pe piata regionala de resurse umane (Europa Centrala si de Est), furnizand servicii de executive search, audit organizational si strategii de realocare de personal.