Firma de training CleverBS a lansat, in martie, primul training profesionist adresat copiilor sub 14 ani (Bune Maniere). In cadrul cursurilor, copiii participa la exercitii si jocuri concepute pentru a-i ajuta in procesul de memorare si intelegere a subiectelor cursului si au parte de expuneri insotite de exemple, discutii si dezbateri pe marginea filmelor educationale urmarite la curs.
„Cursurile adresate copiilor sunt o buna ocazie pentru descoperirea diferitelor tipuri de inteligenta si dezvoltarea lor, deoarece IQ standard este numai unul din diferitele tipuri de inteligenta”, spune Aura Cadis, managing consultant al firmei de training Horvath & Partners. Celelalte, precum inteligenta spatiala, chinestezica, interpersonala sau intrapersonala sunt direct influentate de cantitatea de informatii furnizata creierului”..
Astfel de programe ies din tipicul sistemului educational romanesc, bazat pe memorarea si reproducerea informatiilor, care nu il stimuleaza pe copil sa gandeasca singur si intr-un mod creativ, a adaugat Cadis.
In opinia lui Dorin Vasile, psiholog clinician specialist – psihoterapeut in cadrul cabinetului Psihoterapie.net, orice curs care reuseste sa mobilizeze resursele copiilor este binevenit, iar „influenta poate fi pozitiva, insa numai daca acesta este bine realizat si lasa copiii sa evolueze liber”.
Influente de viitor
Expertii sunt de acord ca prezenta cursurilor si a activitatilor extra-scolare in viata copiilor ii poate suprasolicita pe acestia, iar pastrarea unui echilibru intre timpul liber si cel dedicat studiului contribuie la dezvoltarea si pregatirea lor pentru viitor. Insa pregatirea de care au parte in tinerete nu le influenteaza in mod hotarator viata de adult sau cariera.
„Un copil caruia i s-a dat ocazia sa-si dezvolte capacitatile va avea un punct pozitiv in formarea sa ca adult, dar scopul primar al unui astfel de program educational este dezvoltarea psihica, emotionala, si abia in plan secundar usurinta participarii la programe profesionale ca adult”, a spus Cadis.
„Nu am vazut studii pe tema influentelor pe care astfel de cursuri le au asupra viitorului adult, dar nu as exclude posibilitatea sa aiba unele efecte secundare nedorite, sa amplifice anumite fisuri de personalitate putin vizibile in mod normal la un copil. Probabil ca aici este esentiala experienta cu copiii a trainerului”, a explicat Vasile.
Pana la sfarsitul lui 2008, CleverBS va mai lansa cursuri pentru copii de tip team-building, in cadrul caruia copii isi pot dezvolta capacitatea de comunicare si de integrare in colectivitate, de dezvoltare a creativitatii sau de incredere in fortele proprii, precum si „MBA-ul copiilor”.
La conceperea cursului de MBA participa traineri profesionisti pentru copii si adulti, precum si psihologi specialisti in psihoterapie experientiala centrata pe copil, adult si familie, conform companiei.
Clientii, parinti dar si companii
„Parintii interesati de programele de training profesional pentru copii sunt de obicei persoane care stiu ce inseamna un MBA, de obicei fiind chiar ei detinatori ai unei astfel de diplome, sau care constientizeaza importanta unei astfel de diplome”, a spus Violeta Lupu, training manager si actionar al CleverBS.
„Clientii nostri fac parte, preponderent, din middle si top managementul companiilor romanesti sau multinationalelor care activeaza pe piata din Romania”, a adaugat aceasta.
Companiile mari din Romania si in special multinationalele au inceput sa introduca in sistemul de bonificatii oferit personalului, de exemplu cu ocazia sarbatorilor de Paste sau 1 iunie, diferite programe de instruire pentru copiii angajatilor.
In opinia Aurei Cadis, managing consultant la firma de training Horvath&Partners, segmentul de clienti pentru acest tip de programe este in crestere in Romania, efect legat de gradul de dezvoltare al mentalitatii si culturii parintilor din noile generatii.
Oficialii CleverBS se asteapta la venituri de circa 23.000 de euro din trainingurile pentru copii, in acest an.
Firma de training CleverBS a fost infiintata in noiembrie 2007 de catre Violeta Lupu si Adrian Dascalu, care detin fiecare 50% din actiunile firmei si au 7 ani de experienta. Pentru 2008, Lupu estimeaza o cifra de afaceri de 550.000 lei (circa 150.000 de euro).