România, țara filmului bine făcut, se bucură de succes peste succes în industria cinematografiei. Cele mai multe filme sunt realizate de români pasionați care, pe lângă bucuria că au reușit să facă un film, povestesc și cât de greu este să faci asta mai ales din punct de vedere financiar, scrie romania.europalibera.org.
Filme precum „Wednesday” al lui Tim Burton sau „Oameni de treabă” de Paul Negoescu sunt doar două dintre multele exemple pe care le putem oferi și care au fost realizate în studiourile Avanpost Media. Această companie din nordul Capitalei care lucrează atât cu regizori români cât și cu regizori străini.
Întinsă pe o suprafață de 2.500 de metri pătrați, Avanpost Media se găsește, așa cum am spus, în partea de Nord a Bucureștiului și deține studiouri complexe pentru producție, dar și pentru post-producție. Aici se găsesc și studiouri de editare a sunetului, de creare a sunetului sau de coloristică ori mixare stereo.
După ce filmele sunt terminate de către regizori, filmele sunt preluate de către specialiștii de aici și editate. „Colectiv” și „Quo Vadis, Aida?” sunt două dintre filmele care au fost co-produse în studiourile de la Avanpost Media, și care au fost nominalizate la cea de-a 93-a ediție a Premiilor Oscar, la categoriile „Cel mai bun documentar” și „Cel mai bun film internațional”.
Te-ar mai putea interesa și: Veste proastă pentru utilizatorii Netflix care își împart contul cu alte persoane! Vor plăti o taxă suplimentară
Studiourile de pe strada Parângului nr. 76 au fost create din pasiune pentru cinematografie dar și din necesitate. Compania ajunge, în prezent, la 35 de angajați care se dăruiesc întru totul fimului.
„Noi am pus puțin carul înaintea boilor cu acest studio. Când făceam planul de a opera în România, toți ne întrebau „De ce faceți chestia asta? Că n-are sens!”. La vremea respectivă, mulți producători români mergeau în străinătate pentru partea de sunet și colorizare de film.
Dar asta vine cu niște mari probleme pentru producțiile românești: trebuie să se deplaseze fizic acolo. Nu există posibilitatea de a face finisajul unui film remote. Studiourile de afară au alte costuri”, a declarat Marius Leftărache, co-fondator Avanpost Media, pentru sursa citată.
Se lucrează, în general, cu regizori care duc filmele create la cele mai mari festivaluri de film și cinematografie, mai spune Marius, dar cele mai multe dintre producții sunt românești. Cele străine susțin mai bine compania din punct de vedere financiar, dar cele românești sunt mai multe ca număr.
Mai citește și: Povestea românului care a ales să trăiască în Siberia împreună cu familia. Cum pornește mașina la -43 de grade și cum se fac cumpărăturile