„In mai a plecat primul val de 164 de oameni. Ne aflam in plin proces de identificare de joburi”, a declarat Dorin Grigorescu.
„Nu avem inca povesti de succes, dar ne-am luat angajamentul ca fiecarui angajat disponibilizat sa i se faca doua oferte valide de munca. Asta inseamna sa i se ofere un loc de munca in zona Brasovului, eventual in acelasi domeniu sau intr-un domeniu in care sa se poata reconverti usor si in aceleasi conditii salariale”, a mai spus reprezentantul Kraft Foods.
El a precizat ca „pentru cei mai buni” se vor cauta locuri de munca chiar in interiorul companiei. „4 oameni au trecut deja in alte functii, fiind acum responsabili regionali”, a spus Grigorescu.
Angajatii care vor fi disponibilizati vor primi si intre 11 si 31 de salarii compensatorii, in functie de vechime.
Compania vrea sa mentina in 2009 nivelul beneficiilor si bugetul de training
In anul de criza 2009, Kraft Foods nu a diminuat nivelul salariilor si al beneficiilor.
„Reducerea bugetului de traininguri este cea mai usoara solutie, atunci cand vine vorba de reducerea costurilor. Pentru Kraft asta este una dintre ultimele masuri”, a mai spus Grigorescu.
Acesta nu a dat valoarea bugetului, dar a precizat ca suma cheltuita pe angajat variaza intre 500 si 5.000 de euro, in functie de complexitatea si locul unde se desfasoara trainingul.
Nici pachetul de beneficii acordat angajatilor, printre care se numara asigurate de sanatate si de viata, produse gratuite sau cadou de pensionare, nu a fost modificat.
In ceea ce priveste rata de fluctuatie a angajatilor din primele 6 luni ale anului, Grigorescu a declarat ca a coborat semnificativ fata de anul trecut, cand era de 11%.
„Nu am inca datele, trebuie sa asteptam sfarsitul anului pentru acest lucru, dar cu siguranta este mult mai scazuta fata de 2008”, a spus Grigorescu.
Kraft Foods Romania este o filiala a Kraft Foods Inc, companie din domeniul alimentar care in 2008 a avut venituri nete de 42 miliarde de dolari (30 miliarde de dolari) in 2008. Compania din Romania are in potofoliu mai multe marci de dulciuri si cafea, iar in 2008 a preluat si marca de biscuiti a grupului Danone.