Editura Meteor Press
Colectia Business
Pret 35 lei
Titlu original: European Business Customs&Manners
Cartea intr-un minut:
Cartea trece in revista aspectele care individualizeaza 30 de tari europene, de la forme de salut la modalitati de a face afaceri.
Cronica DailyBusiness.ro
O vizita in strainatate ar trebui tratata ca si cum esti invitat la o petrecere acasa la sef. Comportamentul tau vizeaza o marire de salariu sau o avansare si vei fi politicos, elegant si vei aduce un cadou potrivit.
Greseli poti sa faci si cand interactionezi in cadrul propriei culturi si atunci, vulnerabilitatea, pe care ti-o aduce un mediu strain, poate scuza anumite greseli de comunicare.
Exista greseli pozitive, care arata ca iti dai silinta sa inveti, ca iti pasa si greseli negative, cum ar fi o tinuta neingrijita si intrebarile nepotrivite care iti afecteaza imaginea in ochii interlocutorului international. Intrebarile informate si interesul sincer vor fi intotdeauna apreciate.
Privirea, pozitia corpului, pozitia mainilor, a picioarelor trasmit mesaje pozitive sau negative. Ceea ce unii considera o conduita corecta, altora li se poate parea un afront.
[quote=]Daca esti imbracat bine, ai o atitudine pozitiva si exprimi incredere[/quote]
Chiar si zambetul poate fi inteles gresit. Cei cu care vii in contact iti vor judeca experienta dupa limbajul corpului.
Infatisarea ar trebui sa sugereze ca ai facut un efort. O imbracaminte potrivita iti poate crea imaginea unei persoane cu care ceilalti vor sa faca afaceri. In plus, aspectul exterior iti influenteaza comportamentul.
Europenii ii judeca pe oameni dupa aspect. Modul in care te imbraci te reprezinta atat ca personalitate, cat si ca statut social. Trebuie sa te prezinti intr-o tinuta curata, eleganta, cu gusturi clasice in materie de culoare si stil. Gradul de formalitate la intalniri difera de la o tara la alta.
Nervozitatea pe care ti-o da intalnirea intr-o alta cultura este o garantie ca vei combina practicile afacerii tale cu date esentiale despre tara respectiva.
Oamenii se asteapta ca atat barbatii, cat si femeile sa aiba un comportament manierat si ponderat in relatiile de afaceri. Majoritatea dezaproba atitudinea agresiva.