Având o experienţă de peste două decenii şi jumătate în retail, Mircea Moga şi-a construit cariera preponderent în echipa Mega Image, ocupând poziţii manageriale în cele mai importante departamente ale companiei, potrivit Business Magazin.
Acesta şi-a început activitatea în cadrul departamentului IT în anul 1997 şi a ocupat, de-a lungul vremii, poziţiile de director IT, director IT şi logistică, director operaţiuni retail, vicepreşedinte comercial şi logistică. Apoi, în 2018, a preluat conducerea companiei, devenind astfel primul român numit la conducerea reţelei cu venituri de 8 miliarde de lei în 2022, potrivit datelor publice disponibile.
Mandatul său a fost marcat şi de una dintre cele mai interesante tranzacţii ale anului 2023. Toamna aceasta, Ahold Delhaize, grupul sub umbrela căruia funcţionează şi reţeaua Mega Image, împreună cu alte 18 branduri, a bătut palma cu fondul de private equity MidEuropa Partners pentru cumpărarea reţelei Profi, într-o tranzacţie-record pentru piaţa românească de retail, cu o valoare de 1,3 miliarde de euro.
„2023 va rămâne în istoria retailului drept anul în care Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a plătit 1,3 miliarde de euro pentru preluarea Profi.
„Dezvoltare” rămâne cuvântul de bază și în 2024, miza retailerului fiind aceea de a se concentra și de a investi simultan în toate zonele care pot face diferența în această piață competitivă, de la expansiune până la digitalizare, extinderea sortimentației sau strategia de preț”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image România.
Întrebat care sunt pilonii pe care s-a bazat evoluția de anul trecut și ce rol a jucat expansiunea în ecuația de creștere, Mircea Moga a răspuns:
„Avem un driver constant în performanța noastră și acesta este expansiunea. Anual investim în dezvoltarea rețelei de magazine și 2023 nu a făcut excepție de la regulă. Am încheiat anul cu 971 de magazine, după 36 de deschideri. În paralel cu expansiunea, am investit în remodelarea magazinelor.
Anul trecut am remodelat aproximativ 90 de magazine. Avem un nou format de magazin pentru brandurile Mega Image și Shop&Go, mai funcțional, mai ușor de navigat și care mizează pe transparență. În plus, în contextul în care am investit foarte mult în prețuri și promoții, am încercat să aducem toate aceste promoții în zonele cu vizibilitate.
Deci, pe lângă expansiune, magazinele remodelate au jucat un rol important în ecuația de creștere, pentru că, după remodelare, atât frecvența de cumpărare, cât și coșul de cumpărături au fost pe un trend ascendent.
În momentul în care am reamenajat magazinele, am regândit și portofoliul de produse și am încercat să adaptăm sortimentația cât mai bine comunității în care se află magazinul.”, a declarat Mircea Moga, potrivit revistaprogresiv.ro.
Cât despre planurile și prioritățile pentru anul 2024, Mircea Moga spune că Mega Image își continuă dezvoltarea, iar niciun retailer nu poate să pună frână strategiei de dezvoltare.
„În acest moment nu văd provocări extraordinare. Fiecare entitate – Mega Image și Profi – are planurile sale și vor exista în continuare două branduri chiar și după momentul T-zero. Nu există nicio influență din zona tranzacției în strategiile celor două companii.
Vorbim despre o tranzacție care nu are acordul Consiliului Concurenței încă, iar finalizarea va mai dura, cu siguranță. În plus, cumpărătorul este grupul Ahold Delhaize. Astfel că Mega Image își continuă dezvoltarea în linie cu strategia noastră internă. Activăm într-o piață foarte competitivă și niciun retailer nu cred că își permite să pună frână strategiei de dezvoltare.
Vom continua să oferim experiențe complete în magazine prin specificul și formatul lor, prin concepte unice, prin mărci proprii și produse locale care susțin un stil de viață sănătos. Mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate, adaptând sortimenția oferită în funcție de comunitățile deservite, în promoții personalizate, în offline, cât și online. În plus, vom investi în continuare în tot ce înseamnă digitalizare.”, a mai menționat Mircea Moga.