Peste 26 de milioane
de persoane sunt in cautarea unui loc de munca in Europa, dintre 5,6
milioane au mai putin de 25 de ani. Situatia este alarmanta in tari
precum Grecia si Spania, unde peste 50% dintre tineri sunt in somaj.
Astfel, liderii
europeni au cazut de acord, in cursul noptii de joi spre vineri, sa
accelereze deblocarea a 6 miliarde de euro pentru lupta impotriva
somajului in randul tinerilor si sa majoreze la opt miliarde de euro
suma consacrata acestui plan.
Initiativa “Nestle
in Europa”,care isi propune sa asigure
noi locuri de munca pentru tineri, va crea mii de pozitii pentru
incepatori si stagiari pana in 2016. In cadrul acestui program,
Nestle isi va incuraja furnizorii din Europa sa asigure locuri de
munca si stagii de practica pentru tinerii aflati la inceputul
carierei.
Promovarea tinerilor
“Autoritatile nu
pot rezolva singure problema somajului in randul tinerilor in Europa,
companiile avand de asemenea un rol important de jucat”, a declarat
Laurent Freixe, vicepresedinte executiv si director regional pentru
Europa in cadrul Nestle.
In pofida conditiilor economice
dificile, Nestle continua sa creasca si sa
investeasca in Europa. Printre investitiile recente se numara o noua
fabrica Nescafe Dolce Gusto in orasul
german Schwerin (220 mil. euro), extinderea fabricii Davigel a
diviziei Nestle Professional din Noyal-Pontivy, Franta (49 mil. CHF),
si instalarea unor noi linii de productie in fabrica Nescafe Dolce
Gusto din Girona, Spania (44 mil. euro), pentru dublarea capacitatii
de productie a capsulelor de cafea.
In cadrul acestei initiative, tinerii
vor avea posibilitatea de a indeplini diferite roluri, in toate
liniile de activitate si la toate nivelurile companiei – de la
operatori in sectiile din fabrica la asistenti de vanzari si
management.
Nestle cauta
tineri talentati, cu pregatire si competente profesionale, precum si
tineri absolventi care isi cauta un prim loc de munca dupa terminarea
studiilor.
Pe langa aceste posturi oferite
tinerilor, Nestle va continua sa ofere oportunitati de angajare si
persoanelor cu mai multi ani de experienta si sa raspunda nevoilor
specifice ale angajatilor cu vechime.
Promovarea tinerilor in Romania
In trimestrul I al anului 2013, rata
somajului in randul tinerilor romani cu varsta de pana la 24 de ani a
atins nivelul de 23.8%.
In Romania, Nestle
va desfasura workshop-uri si traininguri adresate studentilor din
intreaga tara, precum si sesiuni de coaching si mentorat din partea
reprezentantilor Nestle. Astfel, incepand cu luna iunie 2013,
programul Care & Share va include sesiuni interactive si
dezbateri in facultati, consilierea studentilor privind aptitudinile
pe care si le pot dezvolta din punct de vedere profesional, precum si
discutii cu reprezentantii Nestle din Romania pentru a prezenta
oportunitatile de angajare in cadrul companiei. In plus, Nestle a
infiintat in Timisoara un Centru de competenta in controlul
costurilor, care ofera noi locuri de munca si stagii de practica
pentru tineri.
In 2012, Nestle
Europa a inregistrat o cifra de afaceri de 26,5 milioane de franci
elvetieni, reprezentand o crestere organica de 2,4% fata de anul
anterior. Compania are in Europa aproximativ 100.000 de angajati.