Outsourcing-ul (externalizarea unor activitati din cadrul companiei -n.r.) a devenit un concept tot mai vehiculat in actualul context economic, pentru ca principalul beneficiu pe care il aduce este reducerea costurilor, dar nu numai.
Pentru companiile care au in vedere reducerea costurilor, activitatiile de HR care ar trebui externalizate sunt cele de administrare a beneficiilor angajatilor (asigurari sociale, pensii) si a taxelor care trebuie platite de acestia (impozite), serviciul de asistenta a angajatilor (asigurari de sanatate, protectia muncii) si activitatile de payroll (calcularea si platirea salariilor).
Pe langa reducerea cheltuielilor, cu exceptia pay-roll-ului, externalizarea acestor servicii aduce si un plus de calitate, potrivit studiului citat.
In cazul companiilor care vor sa-si imbunatateasca serviciile de HR si sa-si pastreze aceleasi costuri, outsourcingul ar trebui sa vizeze in principal dezvoltarea si instruirea managementului (evaluare 360 de grade, traininguri, cursuri etc.).
Singura activitate de HR care odata externalizata nu va aduce beneficii companiei, nici sub aspectul reducerii costurilor si nici al calitatii, este recrutarea, se arata in studiu.
„Outsourcingul unor servicii de HR le permite oamenilor din departament sa se ocupe de probleme mai importante legate de politica de personal, decat eliberarea de adeverinte, calcularea salariilor sau explicatii pe marginea fluturasilor de salariu”, a declarat Adriana Paun, fost director de resurse umane in cadrul Orange Romania.
Astfel, 83% dintre organizatiile care au externalizat diverse servicii de HR, sustin ca departamentul a avut astfel acces la noi sarcini si un nivel mai mare de expertiza, iar 78% apreciaza ca serviciile de HR s-au imbunatatit in urma aplicarii acestei masuri.