Si firma de consultanta juridica Tuca Zbarcea&Asociatii este listata la categoria IMM-uri, pe locul 8.
Potrivit autorilor studiului, aceste companii au reusit sa isi motiveze angajatii chiar si in perioada de criza economica, prin atentia constanta acordata.
Podiumul la categoria companiilor mari a fost ocupat de lantul de hoteluri Ritz-Carlton din Turcia, Avendi (Bulgaria, distributie FMCG) si McDonald’s Rusia. La categoria IMM-uri, Ceva Logistics (Turcia, logistica) s-a plasat pe prima pozitie, urmat de Abbott (Slovacia, sanatate) si Quintiles Ungaria (cercetare clinica), potrivit studiului citat.
Cinci companii participante au primit premiul special de excelenta pentru rezultatele obtinute ca Best Employer la nivel regional deoarece au fost desemnate printre cei mai buni angajatori in cel putin trei tari: Microsoft, Hilti, DHL, McDonald’s si GlaxoSmithKline.
Implicarea angajatilor, pe panta descendenta
Rezultatele studiului mai arata ca in 31% dintre companiile care au participat la studiu s-a observat o scadere a implicarii angajatilor lor, comparativ cu anul trecut cand valoarea inregistrata a fost de 15%.
Aceasta tendinta este pusa pe seama crizei economice care genereaza ingrijorare si incertitudine cu privire la locul de munca, ceea ce determina cresterea comportamentelor neproductive, intrucat angajatii se concentreaza mai mult pe propria persoana in detrimentul companiei si clientilor.
Potrivit studiului, sunt semne ca exista companii care nu isi pot mobiliza angajatii sa depuna eforturi in aceasta perioada. Astfel, doar 38% dintre angajati considera ca sugestiile si ideile lor sunt luate in considerare de manageri, in timp ce 19% dintre angajati sunt de parere ca managerii de top nu-i considera ca un bun valoros al companiei. Pe de alta parte, 14% dintre angajati reproseaza top managerilor faptul ca nu tin cont de interesele angajatilor cand iau decizii.
In ceea ce priveste comunicarea din cadrul companiilor, doar 46% dintre angajati considera ca sunt bine informati atunci cand au loc schimbari organizationale, iar 45% apreciaza ca top managementul comunica deschis si onest despre viitorul companiei.
Studiul a fost realizat pe baza opiniilor a 160.000 de angajati si 4.000 de manageri de top din cadrul a 700 de companii din 11 tari din Europa Centrala si de Est.
Hewitt Associates furnizeaza servicii de consultanta in domeniul resurselor umane si outsourcing. In prezent, compania are peste 3.000 de clienti si activeaza in domenii precum managementul pensiilor, finatelor si sanatatii, managementul performantei. Hewitt opereaza in 33 de tari si are peste 23.000 de angajati.