Ioana Pielescu, unul
dintre fondatorii companiei de training si consultanta corporate
Qipa, a aratat ca in anul 2009, bugetele de training pentru angajati
ale firmelor prezente in Romania au fost afectate considerabil de
criza, insa din 2010 companiile au reluat investitiile in personal.
Apoi piata a crescut de la an la an.
De asemenea, Ioana
Pielescu a mentionat ca in 2009 criza a ajutata sa se faca putina
“curatenie” pe piata de training. “In 2009 cand bugetele de
training au fost aliminate, multe companii din domeniu au inchis
deoarece erau specializate doar pe o anumita industrie, precum
constructii sau auto, iar acestea au fost grav afectate de criza si
nu au mai investit in programele pentru angajati”.
Ea a spus ca nu
poate estima o valoare exacta a pietei de training locala, insa fara
bugetele din fonduri europene, ar fi de cateva zeci de milioane de
euro.
Anterior,
specialistii chestionati de DailyBusiness.ro estimau ca piata din
Romania valoreaza
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-cariere/piata-de-training-isi-revine-cat-investesc-companiile-care-sunt-cele-mai-cautate-programe-82449/]aproximativ
30 milioane de euro[/url].
Ioane Pielescu a
mentionat ca bugetele
pe care companiile le platesc pentru trainingurile angajatilor pot
incepe si de la 1.000 euro si ajung pana la peste 100.000 euro.
Multinationalele sunt cele care trimit cel mai des angajatii la
cursuri si tot ale au si cele mai mari bugete.Conform acesteia,
bugetul mediu alocat de firme ar fi de aproximativ 10-12.000 euro.
In general, cele mai
multe programe de training sunt urmate de echima de vanzari si
management in vanzari, dar si de echipa de suport pentru vanzari.
Catalin Chites,
fondator si managing partner Qipa, a declarat ca societatea isi
doreste ca anul viitor sa isi majoreze cifra de afaceri cu 20%, la
peste 500.000 euro/an.
In 2012, compania a
avut o cifra de afaceri de 410.000 euro.
„In primele 9
luni ale acestui an am inregistrat o crestere cu 15% a numarului de
clienti si o crestere cu 8% a cifrei de afaceri. Pentru anul 2014
avem trei directii strategice: sa crestem echipa proprie de vanzari,
sa consolidam actualele parteneriate si sa dezvoltam la capacitatea
sa maxima proiectul Followership”, a spus Chites.
„Implementarea de programe
customizate pe segmente bine definite de activitate si nevoi
specifice, s-a dovedit a fi o strategie castigatoare pentru
pozitionarea cat mai aproape de clienti, pornind de la profilul si
nevoile lor. Principalul obiectiv pentru anul viitor este cresterea
cifrei de afaceri cu 20%, la peste 500.000 euro/an”, a adaugat reprezentantul companiei de training.
Qipa a lansat,
alaturi de compania Votive LLP UK, programul Followership pentru
corporatiile romanesti, care este validat pe piata din Statele Unite
ale Americii pentru capacitatea de a schimba mentalitati, abordari si
comportamentele oamenilor de business pentru a-si atinge obiectivele
si a indeplini strategia companiei.
“Programe cu
adevarat inovative si de dezvoltare, asa cum este Followership, sunt
rar intalnite in Europa Centrala si de Est, iar piata din Romania se
poate bucura acum de un astfel de concept. Followership este validat
pe piata din Marea Britanie si din USA pentru capacitatea de a
schimba mentalitati, abordari si in final, comportamentele oamenilor
de business pentru a-si atinge obiectivele si a indeplini strategia
companiei”, a spus Keith Stanton, fondator si managing partner
Votive LLP.
Prin acest nou
concept se doreste ca aceste programe de training sa fie adresate
celor din top management, cat si din echipa de middle management.
Keith Stanton a mai
spus ca este nevoie ca piata de training sa se adapteze la cerintele
pietei.
Pe
piata locala de training mai activeaza si companii precum Codecs, Ascendis,
Achieve Global, Human Invest, Tack International Romania si altele.
Citeste
si:
Noua
generatie de manageri: Liderul trebuie sa renunte la ego
Workaholic
cu acte. Cum au devenit corporatiile singurul teren stabil din viata
ta