Avand in vedere estimarile facute pentru DailyBusiness de principalele firme furnizoare de solutii de eLearning pe piata din Romania, cresterea medie a pietei pentru 2008 va fi de 20%.
Pe piata exista jucatori cum ar fi Siveco Romania care ofera solutia de eLearning Ael, Softwin cu divizia Intuitext, TimSoft Timisoara si InsideMedia cu portalul Academiaonline.
Potentialul de crestere este foarte mare, luand in considerare valoarea de 5 miliarde de euro a pietei de profil la nivel european.
„Pentru anul 2008 preconizam ca evolutia veniturilor noastre provenite din proiectele de eLearning va inregistra o crestere anuala de circa 20%”, au spus oficialii Siveco. „Pe baza rezultatelor obtinute in 2007, anticipam cresteri consistente ale ponderii veniturilor realizate in urma dezvoltarii de proiecte internationale, cererea de solutii de eLearning justificand aceste previziuni”.
„La ora actuala, peste 5 milioane de beneficiari utilizeaza platforma de eLearning” au continuat oficialii Siveco.
„Pentru anul 2008, preconizam o crestere de 60% a veniturilor pentru eLearning corporativ in comparatie cu anul 2007”, a declarat si Mariuca Talpes, directorul diviziei Intuitext a companiei Softwin.
eLearning se incadreaza in tendintele existente si dezvoltate odata cu axarea vietii profesionale si personale din ce in ce mai mult pe Internet, spun furnizorii.
Evolutie, nu revolutie
eLearningul are ca baza utilizarea calculatorului ca suport pentru legatura dintre cursanti si institutia furnizoare de material educativ, fiind mai degraba o extindere a proceselor traditionale de invatare catre mediul tehnologic.
Materialele electronice furnizate pot fi de orice tip: harti, dictionare, enciclopedii, filme didactice, prezentari in diverse formate, carti electronice(e books), teste, tutoriale, software formator de abilitati, software de exersare, jocuri didactice. Toate aceste materiale pot fi create pentru a se adresa oricarui public tinta, incepand cu elevi si terminand cu oameni de afaceri care doresc obtinerea unei specializari pe un anumit domeniu, neavand la dispozitie timpul necesar pentru a participa la cursuri organizate intr-o institutie academica.
Avantajele acestui gen de invatare sunt reprezentate de orientarea spre student, prin personalizarea cursului in functie de nevoile personale, compunerea diferita obiectivelor educationale, individualizarea formarii, independenta spatiala si evitarea unui ritm impus, spun furnizorii.
De asemenea, platformele de eLearning pot sa ofere valoare adaugata companiilor in cursurile pe care acestea le ofera angajatilor. Pregatirea lor putand avea loc la serviciu, nefiind nevoie de deplasarea lor in alte locatii. In acest sens, exista solutii de elearning adaptate nevoilor diferite ale companiilor si ale angajatilor.
Posibilele dezavantaje ale instruirii in acest mod sunt cele reprezentate de costurile furnizorilor cu pregatirea cursului, a resurselor disponibile cursantilor, nevoia de specialisti pe web design si tehnologia informatiei.
In principiu, tarifele unui curs de eLearning incep de la circa 30 de euro pentru utilizatori individuali si pot ajunge la mii de euro pe curs, pentru companii, insa exista si cursuri gratuite, subventionate de fonduri europene.