- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Podoleanu, director HR Vodafone: CV-ul este un indicator marunt al competentelor de leadership

28 Jul, 00:01 • andra.gheorghe
Anca Podoleanu, directorul de resurse umane al Vodafone Romania, a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre tinerii de pe piata muncii din Romania precum si despre planurile de viitor ale companiei in ce priveste proprii angajati.
Podoleanu, director HR Vodafone: CV-ul este un indicator marunt al competentelor de leadership

Podoleanu, 41 de ani, are 11 ani de experienta in domeniul resurselor umane si detine de 2 ani postul de director HR al companiei Vodafone Romania, dupa ce timp de 7 ani a ocupat acelasi post in cadrul Quadrant Amroq Beverages SA.

Ea este licentiata in economie la Facultatea de Planificare si Cibernetica Economica din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si are un masterat in business administration obtinut la Universitatea Ottawa din Canada.

DailyBusiness: Vodafone a ajuns la 3.000 de angajati in februarie. Cati angajati va numara compania pana la finalul lui 2008?
Anca Podoleanu: In urmatorii ani, compania va avea o crestere usoara a numarului de angajati.

DB: Pe ce domenii se vor efectua cele mai consistente angajari?
AP: In general, cele mai multe angajari se fac in departamentele care au job-uri temporare sau in cele in care se inregistreaza un rulaj mai ridicat al angajatilor.

DB: Cum trebuie sa arate CV-ul unui candidat pentru a-i mari sansele de a primi un job in top-managementul Vodafone?
AP: CV-ul este doar un indicator marunt al competentelor de leadership si al potentialului candidatilor. Un top manager in Vodafone Romania trebuie sa cunoasca foarte bine domeniul respectiv, dar mai ales sa aiba un mod de lucru care corespunde culturii companiei si care duce la dezvoltarea capabilitatilor organizationale.

DB: Care sunt cele mai sigure metode de a evita recrutarea unei persoane nepotrivite?
AP: Metode sigure nu exista, dar putem apela la metode ajutatoare de evaluare, pe care noi le numim intern „assessment center”.

DB: Care este rata de fluctuatie anuala in cazul angajatilor Vodafone?
AP: Avem o fluctuatie a angajatilor care se incadreaza in limitele pe care literatura de specialitate le considera „sanatoase” pentru o organizatie de talia Vodafone Romania.

DB: Cum s-a schimbat modul in care pun problema tinerii care vin la interviuri de angajare?
AP: Incepem sa remarcam o schimbare in modul in care acestia abordeaza latura de dezvoltare profesionala, punand un accent din ce in ce mai mare pe oportunitatile de crestere pe care organizatia le ofera.

DB: De ce creste rolul motivatiilor extra salariale?
AP: Piata muncii din Romania se apropie de maturitate, astfel incat angajatii au inceput sa constientizeze ca salariul nu reprezinta indicatorul absolut, la fel de important este sa analizeze si oportunitatile de dezvoltare pe care le ofera compania, astfel incat sa creasca profesional si personal.

DB: Ce ii motiveaza pe tineri astazi fata de acum 5 ani?
AP: Cred ca este foarte important pentru ei sa fie provocati si sa le fie utilizata creativitatea.

DB: Ce procent din middle/top management a lucrat la inceput in call-center?
AP: In cazul nostru, call center-ul este „un punct de intrare” in companie, oferind angajatilor ocazia de a intelege compania si modul de lucru, de a cunoaste in profunzime produsele si serviciile, pentru ca ulterior sa se poata dezvolta si indrepta catre diverse alte activitati. Astfel, de-a lungul timpului multi dintre colegii nostri care detin in prezent functii de management in companie au inceput activitatea in call center.

DB: Cat timp a petrecut in companie cel mai vechi angajat Vodafone si ce functie a detinut/detine acesta?
AP: Angajatul cu numar de inregistrare 1 este de peste 11 ani in companie. In prezent ocupa o pozitie de management, coordonand o echipa.