Editura Brandbuilders
Colectia: Marketing&Advertising
Pret 100 lei
Titlu original: PR on a budget
Cartea intr-un minut:
Dupa jumatate din viata profesionala petrecuta in jurnalism si multi ani in firme mari de PR, autorul crede ca un specialist in PR este bun daca are mintea si abilitatile necesare ca sa inventeze idei de subiecte pe care media sa le considere bune de publicat. Specialistii in PR care se lauda cu relatiile lor pentru a influenta publicarea subiectelor sunt considerati suspecti de catre autor.
Cronica DailyBusiness
Autorul exemplifica propria sa definitie a PR-ului, ca fiind metoda de construire agresiva a perceptiei, prin cazul ultracunoscut al lui Donald Trump, care si-a folosit in mod deliberat consolidarea imaginii sale personale ca pe un instrument de business. „Imaginea lui este strategia lui de business”, spun specialistii in PR.
Autorul propune dezvoltarea notorietatii firmei pe alte cai decat cele ale advertisingului traditional si le puncteaza pe parcursul cartii.
Sfatul lui pentru clienti este sa angajeze specialisti independenti in PR, pentru ca astfel vor plati exact serviciile acelei persoane, iar contul lor nu va ajunge in mainile unui manager junior. In plus, independentii nu au decat optiunea de a-si face bine treaba, altfel mor de foame.
Intrebarea cheie trebuie sa fie intotdeauna cine va lucra propriu-zis pe cont, deoarece cifrele mari nu inseamna neaparat si servicii mai bune. Clientul ar trebui sa cunoasca persoana care se va ocupa de cont, sa stie daca are „creier, bun-simt, instinct si expertiza”, spune autorul.
O abilitate cheie pentru o persoana care lucreaza in PR este sa stie sa scrie. De aceea, cei care lucreaza in relatii publice sunt veniti mai ales din media.
Un comunicat de presa nu ar trebui sa spuna toata povestea. Nici un reporter bun nu va publica un comunicat de presa asa cum l-a primit si nici nu-l va rescrie. Comunicatul ar trebui sa-l determine pe reporter sa sune si sa puna intrebari in legatura cu subiectul.
Cand primesc un comunicat de presa sau o idee de articol, reporterii isi pun intotdeauna doua intrebari: de ce sa scriu articolul asta si de ce acum. Pentru a preveni lista de intrebari a reporterului, ar trebui ca specialistul in PR sa fie pregatit cu o poveste si cu fotografii sau imagini de film interesante.
O televiziune transmite un eveniment daca are parte de actiune, iar reporterilor le place sa detina subiecte exclusive. Daca subiectul este tiparit, el trebuie sa fie multiplicat si transmis catre toti cei din publicul tinta.
Cheia pentru a-i face pe reporteri sa deschida emailurile de PR se gaseste la campul „subiect”. In acest camp ar trebui sa apara prenumele jurnalistului si rubrica de care se ocupa.
[quote= Leonard Saffir ]”Nu comentez” nu este un raspuns satisfacator intr-un interviu dat in presa scrisa si cu atat mai mult intr-unul difuzat la TV[/quote]
Cand te confrunti cu ostilitate din partea intervievatorului, trebuie sa ramai detasat si calm. Subiectul care isi pierde calmul se preda in mainile intervievatorului. Ideea este evitarea adresarii intr-un fel negativ sau de pe pozitia de participant la o confruntare.
Este mai bine ca adresarea sa fie pozitiva, de genul „ati ridicat o problema interesanta. Sa ne gandim la ea”.
Ar trebui evitate conferintele de presa facute de amatori sau cele la care nu vine nimeni.
Cand un reporter are la indemana Internetul, este posibil sa nu se mai oboseasca sa se deplaseze de la birou.
Planul pentru controlarea situatiilor de urgenta trebuie sa prevada existenta unui purtator de cuvant cu autoritate, care sa fie deschis si sincer cu media si sa reactioneze rapid la orice s-ar intampla.
Cei care nu folosesc Google in mod regulat ar trebui sa o faca. „Google proceseaza in acest moment in jur de 1 miliard de cautari pe zi”, scrie Thomas Friedman, scriitorul care a castigat premiul Pulitzer si este ziarist la New York Times.
Prin intermediul Internetului, orice specialist in PR are aceleasi oportunitati de a obtine succesul in relatii publice ca si companiile uriase. Unii specialisti in PR au bloguri in folosul companiilor sau al clientilor lor, pentru a posta informatii noi din domeniu, stiri, sfaturi si oferte speciale. In blogosfera nu exista reguli, cine comite o greseala de PR ar putea sa fie pedepsit public.