Potrivit realizatorilor studiului 24,5% dintre angajatii din Bucuresti isi doresc beneficii sub forma asigurarii private de sanatate, in timp ce ponderea este de 22,7% in celelalte mari orase din tara.
Studiul a fost realizat in perioada 1-15 septembrie, anul curent, iar metoda utilizata pentru culegerea datelor a fost CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Publicul tinta a fost reprezentat de persoane angajate cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, din Bucuresti si din orase cu mai mult de 100.000 de locuitori. Au fost intervievati 374 respondenti din Bucuresti si 388 din marile orase din tara.
Dupa prime, in topul beneficiilor oferite de angajatori se afla tichetele de masa sau cele de tip cadou (57,3% dintre salariatii bucuresteni si, respectiv, 54,2% dintre cei din afara Capitalei).
Bonusurile pentru performanta sunt mai des folosite de angajatorii din Bucuresti, numarul lor fiind dublu fata de cel al celorlalti angajatori din tara, care isi rasplatesc personalul in acest fel.
Urmeaza telefonul mobil, training-urile, masina de serviciu, team-building-urile, pensia privata facultativa si asigurarea medicala.
Primele si tichetele de masa/cadou se ofera cu precadere salariatilor din sistemul de stat, in vreme ce bonusurile pentru performanta, telefonul mobil, training-urile, masina de serviciu si team-building-urile se ofera mai ales in companiile private.
Angajatii cu studii medii si sub-medii ii depasesc pe cei cu studii superioare doar cand vine vorba despre tichetele de masa/cadou, acestia din urma fiind preferati de angajatori pentru toate celelalte beneficii extra-salariale.
Acelasi studiu a cuprins si un capitol dedicat stabilitatii la locul de munca.
Sondajele arata ca angajatii din Bucuresti schimba locurile de munca mai des decat cei din tara, un bucurestean petrecand in medie 6,68 ani la un loc de munca, in vreme ce un angajat din afara Capitalei ramane la acelasi loc de munca in medie 7,70 ani.
Exista de asemenea diferente mari intre anii petrecuti la un loc de munca din sistemul de stat
fata de cei petrecuti la o companie privata. Media anilor pe care un angajat ii petrece intr-o institutie de stat este de aproximativ 10 ani, in vreme ce in companiile private media este de circa 5 ani in Bucuresti si 6 in teritoriu.
Exista diferente si in functie de gen, femeile fiind mai fidele locului de munca decat barbatii. Varsta este si ea un criteriu important: dupa 36 de ani angajatii tind sa devina mai stabili din punct de vedere profesional, iar cele mai mari fluctuatii se produc la angajatii cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani.
In Bucuresti, angajatii cu studii superioare par a fi cel mai greu de fidelizat, in vreme ce in tara angajatii cu studii medii sunt cei care isi schimba cel mai des locul de munca.
Un element important in analiza profilului angajatului fidel il constituie legatura dintre studiile acestuia si domeniul in care lucreaza. Sondajele arata ca cei care profeseaza in domeniul in care au absolvit studiile sunt tentati sa pastreze mai mult un loc de munca.
In Bucuresti, acestia raman la un loc de munca in medie 7,83 ani, iar in tara 10,09 ani.
Pe de alta parte, cei care nu profeseaza in domeniul pentru care s-au pregatit au o medie de 5,56 la anii petrecuti la un loc de munca in Bucuresti si 5,47 in marile orase din teritoriu.
Mednet Marketing Research Center este o companie romaneasca, activa in cercetare de piata, statistica si informatica.
Compania este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).