„Majoritatea managerilor au dificultati sa nominalizeze factorii ce deosebesc strategia companiei pe care o conduc de cea a companiilor concurente. Insa acele diferente exista si ar trebui sa fie vizibile la nivel de implementare”, a declarat Kurt Weber, managing director al Horvath&Partners, in cadrul evenimentului „Balanced Scorecard”, organizat recent la Cluj.
„Exista niste pasi clari care trebuie urmati pana la implementarea cu succes a unei strategii: sa poti descrie strategia, sa dispui de indicatorii necesari in masurarea rezultatelor, si sa faci strategia sa se intample efectiv, printr-un plan de actiune”, a continuat Weber.
Potrivit acestuia, companiile romanesti nu pot implementa o strategie profitabila fara angajati performanti si motivati, fara concretizarea obiectivelor si valorilor companiei, actiuni clar specificate si resurse financiare si umane suficiente.
„Managerii nu-si dau seama ca exista un deficit de comunicare cu angajatii asupra strategiei. Ar trebui sa se incurajeze comunicarea strategiei prin descrierea clara a acesteia, iar pentru implementare poate fi nevoie de cresterea echipei de angajati, precum si de motivarea lor, uneori prin bonusuri”, a adaugat managing directorul Horvath&Partners.
Doca Nevenca, director resurse umane in cadrul Bancii Transilvania, a spus ca institutia se loveste de unele probleme la nivel de comunicare a strategiei catre intreg personalul bancii.
„Uneori poate fi dificil sa faci legatura intre toti angajatii si strategie, nu sunt sigura ca mesajul nostru ajunge intotdeauna la fiecare angajat in parte, si e foarte greu sa masori activitatea fiecarui angajat, individual”, a afirmat Doca.
Si Calin Sarchiz, managing partenerul Pegas, companie care se ocupa cu implementarea sistemelor de management, a confirmat importanta unei comunicari deschise cu angajatii, in privinta valorilor si viziunii companiei.
„Am avut discutii nesfarsite cu angajatii, despre viziunea si valorile Pegas, care s-au dovedit eficiente. Dupa aceste discutii, strategia pe care am propus-o s-a implementat mai usor”, a declarat Sarchiz.
Balanced Scorecard este un instrument de clarificare a strategiei pentru managerii de la nivelul doi care se ocupa de executarea strategiei.
Horvath&Partners pregateste realizarea unui studiu Balanced Scorecard si in Romania, care se va desfasura in decursul acestui an, vizand un esantion format din companii de top de pe piata locala.
Ultimul Studiu Balanced Scorecard a fost realizat pe un esantion de 200 de companii de top din tari ca Austria, Germania si Elvetia. 50% dintre respondenti au afirmat ca se asteapta la o imbunatatire de 15%-30% a rezultatelor companiei, printr-o mai buna implementare a companiei.
„Este un rezultat relevant inclusiv pentru companiile romanesti, care vor lua parte la acest studiu, si care pot ajunge la rezultate similare celor din Austria, Germania si Elvetia”, a declarat pentru DailyBusiness Aniko Somodi, consultant in cadrul Horvath&Partners.