- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

PwC: Tinerii angajati vor munca la birou, training si dezvoltare profesionala

11 Dec, 00:01 • Redactia DailyBusiness
"Generatia Mileniului", reprezentata de tinerii care au inceput sa munceasca dupa 1 iulie 2000, vrea sa lucreze in principal la birou si apreciaza cel mai mult avantajele de ordin educativ, precum trainingul si dezvoltarea profesionala, releva un studiu global realizat de PricewaterhouseCoopers.
PwC: Tinerii angajati vor munca la birou, training si dezvoltare profesionala

De asemenea, trei sferturi dintre ei se asteapta sa schimbe intre 2 si 5 angajatori de-a lungul carierei.

Generatia Mileniului din Romania urmeaza tendintele internationale in ceea ce priveste dorintele legate de climatul si conditiile de munca. Cu toate acestea, situatia macroeconomica a tarii tinde sa influenteze opiniile asupra aspectelor ce ii caracterizeaza pe actualii si viitorii angajatori.

Una dintre influentele macroeconomice se regaseste in atitudinea tinerilor romani referitoare la evaluarea beneficiilor.

Acestia claseaza pe primele doua locuri – tendinta manifestata si pe plan international – aspectele legate de training-dezvoltare si bonusuri.

„Pe locul 3 la romani se plaseaza accesul la credite cu dobanzi preferentiale, servicii medicale private gratuite si masina de serviciu, in timp ce restul esantionului se orienteaza catre programul de lucru flexibil”, a spus Ruxandra Stoian, director al departamentului de Servicii de Consultanta in Resurse Umane la PricewaterhouseCoopers Romania.

„In viitor, in multe parti ale lumii, un numar mai mic de tineri angajati va lucra pentru a sustine o populatie varstnica semnificativ mai mare, ceea ce va face ca oferta de personal sa devina un factor esential pentru succesul companiilor, care va putea schimba dinamica raportului de forte dintre angajator si angajati”, a declarat Michael Rendell, partener si director global al departamentului Servicii de Consultanta in Resurse Umane al PricewaterhouseCoopers.

80% din respondentii romani considera ca pe parcursul carierei lor profesionale vor schimba intre 2 si 5 angajatori, in timp ce restul de 20% se asteapta sa schimbe mai mult de 5 angajatori.

De asemenea, 84% dintre romani au sustinut ca prefera sa se dezvolte in cadrul aceleiasi organizatii – fie intr-un domeniu anume sau in mai multe – in timp ce intregul esantion a atins procentajul de 47%.

Respondentii au fost foarte deschisi in ceea ce priveste acceptarea ofertelor de lucru in strainatate. Cei mai atrasi de aceste oportunitati sunt absolventii indieni, in proportie de 93%, in comparatie cu 62% dintre absolventii din Olanda, clasati pe locul 2 la acest capitol. 80% din totalul respondentilor isi doresc sa lucreze in strainatate.

70% dintre respondenti considera ca vor folosi o limba straina la locul de munca. In timp ce doar 38% au mentionat engleza ca limba materna, 83% se asteapta sa o foloseasca la locul de munca. Urmeaza franceza cu 19% si spaniola cu 14% in ce priveste asteptarile privind limba utilizata la serviciu.

„Disponibilitatea Generatiei Mileniului de a lucra in strainatate si de a folosi limbi straine poate duce la o mai mare mobilitate intre tari la nivel de tineri angajati fara functii de conducere, ceea ce ar reduce efortul financiar necesar stimularii angajatilor cu functii de conducere sa accepte oferte de lucru in strainatate”, a spus Rendell.

3% dintre respondentii la studiu se asteapta sa lucreze in principal de acasa si 18% – in afara programului de lucru obisnuit.

Generatia Mileniului considera tehnologia ca fiind cheia socializarii si a crearii de retele interpersonale, iar 85% din respondenti fac parte dintr-un portal de socializare, cum ar fi Facebook.

40% dintre respondenti sunt dispusi sa le permita angajatorilor un acces mai liber la informatiile lor personale in interesul sigurantei personale si al securitatii firmei si doua treimi din respondenti ar privi pozitiv asigurarea de catre angajator de servicii personale – cum ar fi locuinta, mese si consultatii medicale regulate.

88% din persoanele incluse in studiu au spus ca isi vor cauta angajatori ale caror politici de responsabilitate sociala (CSR) sa reflecte propriile valori. In plus, 86% dintre respondenti ar lua in calcul plecarea de la un angajator ale carui valori CSR nu ar mai corespunde cu ale lor. In acest sens, cei mai idealisti absolventi se afla in Argentina – 94%, Statele Unite ale Americii si Brazilia – ambele 92%, in timp ce respondentii indieni au fost cel mai putin dispusi sa isi paraseasca angajatorul din acest motiv – 66%.

Politica angajatorilor cu privire la schimbarile climatice este considerata importanta sau foarte importanta de catre majoritatea absolventilor la nivel global – 66%.

Cursurile de instruire si dezvoltare profesionala constituie pentru Generatia Mileniului cel mai apreciat avantaj in primii 5 ani de cariera, o treime dintre respondenti indicandu-l ca fiind cel mai important avantaj (cu exceptia salariului). Proportia acestora este de 3 ori mai mare decat a celor ce au indicat bonusurile ca avantaj. 98% din respondenti au afirmat ca munca impreuna cu un mentor si coach capabil este importanta pentru dezvoltarea personala.

In ciuda asteptarilor lor in materie de CSR, doar 7% din respondenti considera ca este importanta acordarea de zile de concediu pentru activitati caritabile sau munca in folosul comunitatii.

57% din respondenti sunt de parere ca isi vor finanta personal fondul de pensii, numai 5% declarand ca guvernul (statul) va indeplini acest rol si 17% au mentionat angajatorii.

„Generatia Mileniului are multe din aceleasi asteptari de la un loc de munca precum si generatiile dinaintea ei, iar companiile nu sunt nevoite sa-si schimbe strategiile de resurse umane pentru a integra noua generatie de angajati”, a afirmat Michael Rendell de la PricewaterhouseCoopers.

„Elementul nou il constituie abilitatea tinerilor de a opta pentru un alt tip de loc de munca daca asteptarile si idealurile lor nu sunt indeplinite. Pentru a face fata acestei caracteristici, companiile trebuie sa fie creative in definirea strategiilor de recompensare, folosind metode de masurare si indicatori de referinta pentru a-si segmenta forta de munca intr-un mod similar cu cel in care multe companii isi segmenteaza baza lor de clienti”, a adaugat Rendell.

Studiul „Generatia Mileniului la locul de munca – noi perspective” face parte din programul in curs al PwC, denumit „Managementul noilor generatii de resurse umane” si se bazeaza pe raspunsurile a 4.271 respondenti din 44 de tari. Studiul a fost efectuat in septembrie 2008.

Persoanele chestionate au fost rugate sa raspunda anonim la intrebari referitoare la asteptarile lor in ceea ce priveste locul de munca si cariera. Majoritatea respondentilor sunt proaspat absolventi care urmau sa inceapa sa lucreze pentru PwC.

Compania PricewaterhouseCoopers ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare. Firma este prezenta in 153 de tari si are peste 155.000 de angajati.

Urmărește Daily Business pe Google News