Spre exemplu, Diverta a lansat „Programul Rabla la ghiozdan”, campanile desfasurata intre 15 august si 30 septembrie in toate magazinele. Astfel, in schimbul oricarui ghiozdan vechi se ofera un voucher (valabil 15 zile de la data emiterii) cu o reducere de 10% pentru achizitionarea unui ghiozdan nou, echipat sau neechipat.
Diverta se asteapta si in acest an la o crestere usoara de 3-5% a vanzarilor din sezonul de scolare, al doilea sezon ca si incasari, dupa sezonul sarbatorilor de iarna.
„Conform cifrelor de scolarizare aprobate de Guvern in data de 23 mai a.c. pentru anul scolar 2012 – 2013 si publicate pe edu.ro, piata de rechizite scolare se adreseaza unui numar aproximativ de 2,7 milioane de elevi. Un cos mediu de 100 lei indica o piata de peste 60 milioane de euro”, spun oficialii companiei.
Valoarea cosului mediu este data de minimul necesar pentru inceputul de an, si anume papetarie, instrumente de scris, accesorii – fara ghiozdan si manuale scolare.
Diverta tinteste pentru acest sezon 3% din piata de scolare.
Conform retailerului, apogeul vanzarilor este atins in perioada 1 – 15 septembrie, avand punctul culminant in zilele primului clopotel, cand sunt finalizate listele de cumparaturi in urma consilierii oferite de cadrele didactice. Acesta este un comportament de consum care s-a pastrat an de an, insa in aceast an se pare ca primele cumparaturi au inceput inca din 5-10 august.
Cele mai vandute produse ale anului trecut au fost caietele care au reprezentat 16% din vanzarile totale de produse scolare, urmate fiind de instrumente de scris scolare cu o pondere de 17%, penare 10%, coperti 6% si 19% alte accesoriisi articole din hartie (acuarele, harti, globuri, etc.).
Vanzarile de ghiozdane au avut o pondere de 32% din vanzarile totale, iar pentru acest an Diverta estimeaza o crestere de aproximativ 10%.