[b]Facebook te poate
descalifica din start[/b]
84% dintre
specialistii in recrutare iau in considerare ce tip de informatii
impartasesc candidatii, ce comenteaza si ce fotografii aleg sa
publice. De asemenea, criticile la adresa fostilor angajatori nu sunt
neglijate, un sfert dintre recrutori sunt atenti la acest aspect,
putand astfel descalifica candidatii inca din prima faza de recrutare
pe acest criteriu, conform celor declarate de 26,7% dintre
specialistii in HR.
Mai mult decat atat,
peste 40% dintre reprezentatii de Resurse Umane acceseaza profilele
de pe retelele sociale non-profesionale (ex. Facebook, Twitter etc.)
indiferent de pozitia pentru care recruteaza, in timp ce doar 20%
dintre acestia verifica retelele sociale doar pentru pozitiile de
middle si top management.
[b]Aspectul general
convinge angajatorii[/b]
79% dintre
specialistii in recrutare urmaresc aspectul general al profilului de
Facebook si LinkedIN in procesul de verificare a candidatilor,
dovedind astfel ca retelele sociale au devenit adevarate carti de
vizita ale candidatilor in cautarea unui job.
[b]Google –
util in faza de triere a angajatilor[/b]
Motorul de cautare
Google este utilizat de 70% dintre angajatori abia in faza finala a
procesului de selectie, dupa ce a avut loc intervievarea
potentialilor candidati. Doar 30% dintre specialistii in HR verifica
ce apare pe Google referitor la un candidat inainte de a-l chema la
interviu.
[b]LinkedIn –
mixul perfect intre personal si profesional?[/b]
44% dintre
angajatori verifica pe LinkedIn nu doar experienta profesionala a
candidatilor si recomandarile din partea partenerilor de afaceri, ci
si tipul de informatii pe care candidatii il impartasesc acolo,
urmarind astfel si trasaturile de personalitate ale potentialilor
angajati. In plus, LinkedIn este considerat de 59% dintre specialisti
in recrutare un canal principal, iar 1 din 2 dintre acestia il
considera unul dintre cele mai relevante medii de selectie.