Editura Publica
Colectia Management
Pret 35 lei
Titlu original: Reinventing work: the brand you 50
Cartea intr-un minut:
Misiunea pe care si-o propune Tom Peters este sa reinventeze munca. El face astfel incat fiecare zi sa conteze. Un motto al cartii ar putea fi „fa chestii grozave in fiecare zi sau mori incercand”
.
Cronica DailyBusiness
Fiecare persoana este o companie, iar identitatea ei este chiar „fiinta umana”. Intre un „angajat” si un „brand personal” sunt multe distinctii. Angajatii fac doar ceea ce li se cere, pe cand cei din lumea „brandului personal” lucreaza la un proiect memorabil. Angajatii se dedica unor sarcini limitate, ceilalti sunt daruiti meseriei lor si intentioneaza sa devina foarte buni la „ceva”.
Angajatii fac un lucru pentru ca asa le-a spus seful, cei preocupati de brandul personal aleg un proiect pentru ca ii ajuta sa invete ceva, le deschide noi perspective, le permite sa petreaca timpul in preajma unor oameni interesanti.
Brandul personal ii poate scapa de dependenta de Marile Corporatii pe absolventii de facultate ale caror cariere sunt dirijate de acestea, de la sfarsitul studiilor. Intrebarea care rupe lanturile de corporatie este „Ce poti sa oferi tu si nu mai ofera altcineva?”.
Brandul personal este o „marca de incredere”, o simplificare si un instrument de sortare. Cei care vor sa supravietuiasca vor trebui sa accepte provocarea de a se reinventa.
Noua siguranta a locului de munca inseamna din nou maiestrie, distinctie si abilitatea de lucru in retea. Totul necesita grija si de aceea nu trebuie sa fii foarte dur cu tine insuti.
Secretul Brandului Personal este sa te asiguri ca poti controla pachetul tau si mesajul pe care aceste il transmite. Pachetele care atrag atentia transmit vitalitate, energie, claritate, economie, surpriza, incredere, frumusete si un design fantastic. Ambalajul este tentatia, un instrument care simplifica si face deciziile mai rapide.
Cei mai multi dintre angajati isi suprima personalitatea cand intra pe usa companiei si redevin ei insisi cand se termina programul. Un transfer in alt departament sau pe un alt post, inclusiv acceptarea unei functii marunte, care i-ar pune intr-o pozitie favorabila pentru a exersa aptitudinile individuale de afaceri, ar putea fi de folos.
Aptitudinile de afaceri sunt esentiale pentru construirea unui brand personal. Cei care lucreaza la brandul personal trebuie sa fie pregatiti, macar in mod rezonabil, in 9 domenii: marketing, dezvoltarea de produse, operatiuni, servicii clienti, vanzari, managementul informatiilor, managementul timpului, planificare.
Imaginea din final va trebui sa combine o baza tot mai extinsa de abilitati, o evidenta bine tinuta a proiectelor, o reputatie promovata pe diverse cai, o imagine personala de succes, abilitati de comunicare, caracter. Vointa este cel mai puternic ingredient pentru a obtine brandul personal. In plus, este important sa-ti pese de altii, sa vrei sa ajuti si sa ceri de la tine si de la cei din jurul tau maximul.
Comunitatile de contacte trebuie sa creasca pentru ca au o importanta vitala. Pentru asta, fiecare zi ar trebui sa insemne un nou contact, programarea unui pranz sau mic dejun cu o persoana noua. Lista de prieteni diversi trebuie mentinuta in mod constient. O persoana este o companie, iar companiile in crestere investesc in mod constient in viitor.
Scopul principal este renuntarea la statutul „lipsit de putere” si trairea vietii din plin.