De asemenea, numarul de clienti per reprezentant medical a crescut in ultimul an (68%) si doar pentru 6% a scazut. In ceea ce priveste beneficiile, in ultimul an doar pentru o treime au crescut (32%), potrivit studiului.
„Criza nu a afectat semnificativ veniturile reprezentantilor medicali, salariile crescand sau ramanand cel putin la acelasi nivel. Se pare totusi ca ultimii trei ani au adus modificari importante, indeplinirea sarcinilor de serviciu devenind din ce in ce mai dificila: necesitatea de a se intalni cu mai multi clienti, de a face mai multe vizite, un timp fata in fata cu clientii in scadere, iar accesul la clienti a devenit tot mai dificil”, a declarat Nicolae Iordache Iordache, Managing Partner IordacheIordache T& D.
Avand in vedere acest context, nu este de mirare ca doar 19% dintre cei care au participat la studiu intentioneaza sa isi schimbe locul de munca, 2% vor schimba domeniul, iar alti 2% vor incepe o afacere pe cont propriu.
Critetiile cele mai importante pentru aprecierea jobului sunt pentru reprezentantii medicali atmosfera la locul de munca (86%), relatia cu sefii/ managerii directi (86%) si siguranta locului de munca (76%). Doar 56% apreciaza ca fiind foarte important salariul, iar oportunitatile de a avansa in cariera sunt pe ultimul loc in decizia de a pleca intr-o alta companie.
Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2009 – martie 2010, prin interviuri online pe un esantion de 113 reprezentanti medicali din 48 de companii farmaceutice care activeaza in Romania.
Iordacheiordache T&D este o companie infiintata in 2008 cu scopul de a asista organizatiile cu echipe de vanzari, domeniile pe care activeaza fiind managementul fortelor de vanzari si industria farmaceutica.
Mercury Research este o companie independenta de cercetare de piata din Romania, prezenta in Romania din 1992, care ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.