Interactiunile si motivarea non-financiara includ o serie de evenimente specifice, conferinte, team building-uri, evenimente speciale, incentive-uri, campanii de motivare non-financiara (campanii integrate, de lunga durata care pot fi definite ca fiind un set integrat de demersuri care implica cercetare, comunicare, training, masurare si premierea performantei), si campanii de responsabilitate sociala, au explicat pentru DailyBusiness reprezentantii companiei.
Potrivit acestora, evenimentele specifice interactiunii si motivarii non-financiare se disting prin impactul si implicarea emotionala pe care o au asupra publicului.
„Evenimentele sunt de asa natura gandite incat sa produca un efect puternic, sa creeze o experienta memorabila pentru cei implicati. Acest lucru se deosebeste, sa zicem, de un incentive obisnuit care poarta un grup de persoane intr-o locatie exotica si le asigura cazare, masa si cam atat”, au explicat reprezentantii companiei, care sustin ca Roddia este una din primele organizatii care a introdus acest concept in procesul de comunicare cu partenerii, clientii si angajatii.
„Este clar ca astfel de evenimente intra si in spectrul de activitate al mai multor jucatori, agentii de ATL si BTL, PR, evenimente speciale, conferinte, hoteluri, agentii de turism etc, dar nu cuprind activitatile lor, ci doar cele intreptate in scopul amintit anterior”, au adaugat oficialii Roddia, care estimeaza serviciile locale de interactiuni si motivare non-financiara la 150 milioane euro pe an.
„In aceste 150 milioane euro sunt incluse si interactiunile si proiectele de motivare non-financiara ale companiilor”, au precizat acestia, sustinand ca piata specifica din Romania este inca in formare, o piata matura putand fi observata in SUA, unde valoarea pentru 2006 a fost stabilita la echivalentul a aproximativ 61 miliarde de euro.
Potrivit lui Mihai Prisecaru, directorul general al Roddia, actualul climat economic, puternic influentat de criza financiara globala, genereaza in egala masura riscuri, dar si oportunitati pentru companiile din Romania, motivarea non-financiara reprezentand un instrument de business ce poate eficientiza relatia unei companii cu partenerii, clientii, furnizorii si angajatii.
„Urmatoarea perioada va fi una mai dificila, iar oamenii vor fi cei care vor putea face diferenta. Problemele financiare vor atrage restrictii bugetare, insa investind in motivarea partenerilor, a clientilor si a angajatilor, companiile vor avea de castigat”, a declarat Prisecaru.
„Studiile Society of Incentive & Travel Executives (SITE) arata ca mai putin de 20% dintre angajati lucreaza la potential maxim, iar 75% dintre acestia considera ca ar putea fi mai eficienti, in timp ce satisfacerea clientilor se datoreaza, in proportie de peste 80%, angajatilor cu adevarat implicati si informati. Este necesara o crestere de doar 5% a gradului de loialitate a unui client pentru a ridica profiturile/client cu 75%”, a a adaugat directorul Roddia.
Roddia a fost infiintata in 2005 sub numele de Incentive Insight, ajungand in 2006 la o cifra de afaceri de 680.000 de euro, iar in 2007 a obtinut venituri de 1,4 milioane euro.
Update 16.35
Rebranding-ul Incentive Insight in Roddia a inceput in 2007, a fost realizat de agentia BrandFusion cu un buget de 30.000 euro, si s-a finalizat anul acesta.
„Simteam nevoia unei schimbari pentru ca maturizarea aduce cu ea in mod firesc nevoia de clarificare si claritate. Roddia, asa cum ii spune si sloganul, ‘Engaging people’, este dedicata crearii unei legaturi intre angajati si companie, intre angajati si clienti/parteneri de business si intre clienti si companie”, a explicat directorul general al companiei.
Printre clientii companiei se numara Moeller, Sony, Carrefour, Ursus si Raiffeisen Bank.