„Daca stai sa calculezi, angajatii din Romania sunt pe primul sau al doilea loc, depinzand de cursul valutar, in ceea ce priveste profitabilitatea. Si rata salariilor a crescut mai repede aici decat in alte tari. In unii ani chiar cu o crestere de 20%”, a explicat Schmit.
Acesta a mai precizat ca anul acesta, „rata salariilor celor 1.300 de angajati din Romania nu va mai creste la fel de mult, insa va creste”. Compania nu intentioneaza sa apeleze la masurile luate de celelalte companii, de a sista sau a micsora salariile. Acest lucru este valabil si in restul tarilor din Europa, unde Pepsi are 4 divizii.
Cea mai mare divizie a Pepsi din Europa, in ceea ce priveste numarul de angajati, este cea din Ucraina, cu peste 2.700 de oameni, urmata de cele din Romania si Polonia, cu cate 1.100 angajati si diviziiile din Cehia, Ungaria si Slovacia, cu cate 1.000 de angajati.
„Salariile din Romania sunt competitive cu cele de pe piata de aici. Transformate in dolari, ele sunt mai mici decat cele din Polonia, Cehia, Ungaria sau Slovacia. In Ucraina sunt un pic mai mici, insa depinde mult de rata de schimb care este si acolo foarte fluctuanta”, a precizat Schmit.
David Schmit este la a treia sau a patra vizita anul acesta, in Romania. „Vin aici odata la doua-trei luni, mai ales pentru a discuta despre traininguri. Avem doua tipuri de training, cele de leadership pentru supervizori si trainingul de vanzari. Ca numar de zile, pentru ca nu va pot zice o investitie in cifre, acordam fiecarui angajat 3 zile de training de leadership sau 2 saptamani training de vanzari”, a explicat el.
Pepsi a deschis marti, 1 septembrie, o noua facilitate de productie la Dragomiresti, Ilfov, in urma unei investitii de 150 milioane de euro.
Noua fabrica functioneaza cu 70 de oameni, urmand ca in stadiul final sa fie angajati circa 250. Este posibila si o relocare a actualilor angajati ai fabricii din Bucuresti, insa in functie de nevoile pietei. Pepsi nu va opta pentru disponibilizari, potrivit reprezentantilor companiei.
Pepsi Americas, prezenta in Romania prin Quadrant Amroq Beverages, imbuteliaza marcile Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Ligh, Mountain Dew, Mirinda, 7UP, Prigat, Lipton Ice Tea, Gatorade si Roua Muntilor pentru Romania si Republica Moldova.
Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 202,3 mil. euro, in crestere cu 12,5% fata de 2007.
Coca-Cola HBC Romania, principalul concurent al Pepsi, a inchis anul acesta fabrica de la Iasi si a transferat productia de apa minerala la Floreni, judetul Suceava. Astfel, compania are in Romania, la ora actuala, doua fabrici si 2.000 de angajati, cu 900 mai putini decat in urma cu 2 ani.