Romania a avut cea mai buna evolutie in clasament si a inregistrat un indice GSLI (Global Services Location Index – indicele atractivitatii pietei locale) de 5,12, fata de 6,91 in India, liderul clasamentului, respectiv 3,98 in Portugalia, considerata cea mai putin atractiva destinatie inclusa in studiul pentru industria outsourcing-ului.
„Romania si-a imbunatatit pozitia ca destinatie atractiva pentru serviciile de outsourcing, insa, pentru a beneficia de realocarea actuala a lantului de distributie, parte a gestionarii crizei, trebuie sa urce in continuare in clasament”, se arata intr-un comunicat al A. T. Kearnedy.
Primele 3 state clasate in studiu, India, China si Malaezia, si-au mentinut pozitiile din 2004, primul an de publicare a studiului, pana in prezent, iar indicii din 2009 releva un declin al popularitatii mai multor piete din Europa Centrala, respectiv Polonia, Cehia, Ungaria si Slovacia.
Atractivitatea acestor tari ca destinatii pentru industria outsourcing-ului a scazut semnificativ odata cu cresterea costurilor necesare, generata in principal de majorarile salariale si de aprecierea valutelor locale in raport cu dolarul.
„Castigatorii” din Europa au devenit, astfel, Romania si Bulgaria, datorita statutului de tari membre UE cu un profil de costuri redus, potrivit A. T. Kearney.