Procentajul companiilor care pun la
dispozitia a cel putin o parte din angajati tablete, smartphone-uri
si alte astfel de dispozitive variaza puternic in UE, de la 22% in
Romania, 27% in Grecia si 31% in Bulgaria la 78% in Finlanda, 65% in
Danemarca, urmata de 63% in Cehia si Suedia, scrie Mediafax.
Romania este devansata si de doua state
din regiune care nu sunt membre UE, dar sunt incluse in raportul
Eurostat, Croatia (54%) si Macedonia (25%).
Romania sta usor mai bine in UE la
procentajul de companii mari care isi doteaza angajatii cu tablete si
smartphone-uri, cu 57%, fata de media europeana de 88%. Romania
se afla pe penultima pozitie, inaintea Greciei (56%), si dupa
Bulgaria (67%). Situatia se inrautateste in privinta firmelor medii
si mici.
Astfel, doar 28% din firmele medii din
Romania au oferit angajatilor astfel de echipamente, nivel minim in
UE, unde media este de 71%. Bulgaria (44%) se afla pe penultimul loc,
in urma Greciei (46%).
Firmele mici din Romania stau cel mai
rau, numai o cincime considerand necesar sa-si doteze angajatii cu
echipamente mobile care permit accesul la internet.