În anii de după pandemie, numărul străinilor care au venit să muncească în țara noastră a devenit din ce în ce mai mare, fiind în prezent un adevărat fenomen pe piața muncii. Angajatorii sunt însă foarte mulțumiți de muncitorii străini, motiv pentru care îi alege în detrimentul celor români. Sunt și patroni care au decis să explice schimbarea și au dezvăluit, de curând, care sunt motivele pentru care aleg să angajeze în special lucrători din străinătate.
Tot mai mulți străini aleg să muncească în țara noastră, fiind atrași de condițiile oferite de angajatori. Mai mult, patronii sunt ei mulțumiți de activitatea muncitorilor străini. Foarte mulți patroni din țara noastră preferă să angajeze lucrători din străinătate în defavoarea celor români. Chiar și în zona Deltei Dunării, numărul muncitorilor străini a crescut semnificativ.
Citește și: Studiu neașteptat: 4 din 10 români preferă să lucreze la stat. Cei mai mulți angajați au între 45 si 65 ani
Daniel Ilașcu, proprietarul unui hotel din localitatea Crișan din județul Tulcea, care este și președintele Asociației Patronatului în Turismul din Delta Dunării, a vorbit despre situație și a explicat că muncitorii veniți de peste graniță sunt gata să lucreze ore suplimentare, inclusiv în weekend.
În acest sens, tot mai mulți angajatori aleg astfel de muncitori care dau mereu dovadă și de multă seriozitate. De altfel, antreprenorul tulcean a mai povestit că în foarte multe cazuri angajații români l-au „sfătuit” să nu mai aducă străini, pentru că „tot mai buni sunt ai noștri”. N-a avut, însă, ce face, pentru că altfel ar fi fost afectat business-ul.
„Ai un personal pregătit, dispus să muncească și suplimentar, plătit suplimentar, bineînțeles, și cu care ai randament, productivitate a muncii. Știi că ai vorbit ceva, aceea este treaba lui și este rezolvată. Sunt serioși, pentru că și sancțiunea ar fi destul de dură dacă nu-și fac treaba, nu numai că nu-i plătesc, dar îi dau la emigrări să-i trimită înapoi în țara lor. Credeți-mă, sunt plătiți la fel cum sunt românii”, a declarat Daniel Ilașcu, pentru Termene.ro.
Păi cum să fie mai buni ai noștri? Au fost perioade în cursul anului în care nu primeam turiști pentru că nu aveam personal destul ca să asigur serviciile. Dacă umpleam tot complexul hotelier nu aveam suficient personal. Decât să văd niște comentarii că nu am asigurat masa sau curățenia în cameră sau orice altceva, mai bine am preferat să nu ocup capacitatea de cazare, adică serviciile pentru care turistul plătește”, a spus Daniel Ilușcă, pentru Termene.ro .
Companiile de recrutare au raportat în ultima perioadă o creștere semnificativă a numărului de lucrători străini care sunt angajați de companiile din țara noastră. Deși sunt foarte multe diferențe culturale și a barierei legate de limbă, mulți dintre aceștia reușesc să acceadă în poziții mai importante decât cea de muncitor.
„Deși există diferențe culturale, muncitorii străini manifestă dorința de a se integra în echipele locale, iar rata de retenție în rândul acestora este, de obicei, mai mare decât cea a angajaților români, în special atunci când li se oferă condiții bune de muncă și oportunități de dezvoltare profesională.
Chiar dacă personalul non UE vine, de cele mai multe ori pe poziții de muncitori calificați / necalificați, avem situații de oameni care au evoluat profesional, au învățat limba română și au obținut poziții de coordonare sau de interfață cu clienții. Acest lucru ne dovedește potențialul lor, atunci când sunt tratați corespunzător”, a explicat Melania Pop, Business Development Manager la International Work Finder.
Vezi și: România trebuie să stingă focul din sobele pe lemne! UE impune măsuri drastice pentru iarna 2024