„Am avut un caz cand am cautat un director de marketing pentru un grup de firme, iar dupa ce am nominalizat persoana, procesul de angajare a durat 3 luni. Este bine ca dupa aceste 3 luni candidatul a primit un raspuns pozitiv”, spune Diaconu.
Corina Diaconu este membru Key People.
Durata procesului de selectie nu a crescut neaparat pentru ca angajatorii intervieveaza mai multe persoane, lista scurta a firmelor de HR avand cam acelasi numar de candidati, ci pentru ca angajatorii vor sa minimizeze cat mai mult riscul ca angajatul selectat sa nu fie potrivit, iar la scurt timp sa fie nevoie de un nou proces de cautare.
„Sunt si 3-4 etape de interviuri si inca de la inceput ni se cer recomandari de la fostii angajatori. Mai mult, recent un client ne-a solicitat informatii suplimentare de la fostii angajatori. Practic sa le trimitem acestora o lista de intrebari la care sa primim raspunsuri concrete, cum ar fi cu cat au crescut vanzarile anumite actiuni ale candidatului sau cum a gestionat concret o situatie de criza”, spune Corina Diaconu, care a precizat ca este vorba de o firma de servicii.
In plus, interviurile nu se mai dau doar cu directorul de departamente, ci in unele cazuri se fac interviuri si cu directorul general sau chiar cu firma de consultanta a angajatorului.
Astfel, fata de perioada de boom, cand angajarile se faceau frecvent dupa un singur interviu, acum angajatorii si-au schimbat optica si se vad in postura celor care isi permit sa aleaga pe indelete dintre candidati.
Cei care isi cauta un loc de munca vor intampina in continuare dificultati, pentru ca piata se raporteaza la aceleasi coordonate ca si in anul anterior: asteptari foarte ridicate din partea angajatorilor, candidati care trebuie sa-si demonstreze abilitatile si rezultatele concrete la locurile de munca anterioare, productivitate crescuta, in conditiile in care nu exista nici un fel de semnale pozitive cu privire la eventuale cresteri salariale, conchide Corina Diaconu.
Compania a incheiat 2008 cu o cifra de afaceri in scadere cu 30%, pana la 363.000 lei (100.000 euro), dar cu un profit brut de 3 ori mai mare, respectiv de 226.000 lei (61.000 euro), fata de rezultatul obtinut in 2007, potrivit celor mai recente date de la Ministerul de Finante.