„Nu ma intereseaza daca angajatii sunt la birou, ci daca lucrurile se intampla la timp pentru clienti”, a spus Mihaela Nicola, in cadrul unui eveniment organizat de revista Biz.
Aceasta a precizat ca desi programul de munca incepe in cadrul organizatiei pe care o conduce la ora 9:00, sunt foarte putini cei care vin mai devreme de ora 10:00.
„Nu ma trezesc cu nimeni in agentie la ora 9:00. Doar cu vreun ratacit care eventual pandeste ora 18:00 de plecare”, a spus Nicola.
Ea a mentionat ca angajatii „apar fin pe la ora 10 si ceva, isi beau cafeaua, citesc stirile si abia pe la 11:00 incep efectiv munca”.
„Ce sa fac? Sa-i pedepsesc, sa-i penalizez, sa masor cat muncesc? Studiile arata ca nimeni nu munceste eficient mai mult de patru ore pe zi”, a mai spus Nicola.
Pe de alta parte, unii angajati lucreaza pentru clientii agentiei si de sarbatori.
CEO-ul The Group a mai spus ca desi a taiat din cheltuieli din cauza crizei, nu s-a atins de bugetul de salarii.
„N-am redus deloc bugetul de salarii. Am fi avut 200 de nefericiti”, a punctat Nicola.
Ea a mentionat ca a taiat in schimb cheltuielile pentru „capricii” precum abonamentele la sala de sport, pe care nu le foloseau oricum nimeni.
De asemenea, s-a mai renuntat, doar pentru doi ani, la achizitia unui tip de agende scumpe, ce se ridica la 60.000 euro/an pentru 300 astfel de bucati.
Sefa The Group a mai spus ca aceasta criza a schimbat foarte mult lucrurile in industria in care activeaza.
„In 2008, cuvantul cheie era strategie. Lucrurile se intamplau in proiectie. In 2009, totul trebuia sa se intample ‘on the spot’, sa fie ceva cat mai aplicabil si perfect masurabil”, a explicat Nicola.
Ea a adaugat ca in 2009 clientii erau reticenti sa investeasca un cent.
Cel mai mare business de comunicare independent din Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 108,86 milioane de euro, in crestere cu 28% fata de 2009, in ciuda scaderii pietei de profil.