Orasele cu cel mai mare potential de dezvoltare sunt Cluj si Iasi, a spus Dorneanu.
Conform unor estimari din piata, in Romania lucreaza in outsourcing circa 13.000 de specialisti.
Cei care intentioneaza sa se angajeze intr-o companie de outsourcing IT au de ales intre IT support (call center) pentru care conditiile minime sunt studii medii si cunoasterea a cel putin o limba straina, sau programare, pentru care este nevoie de studii superioare si, de asemenea, cunoasterea unei limbi straine, dar nu si experienta, spune Dorneanu.
„Pachetul salarial pentru un absolvent de studii superioare (fara experienta) care ar vrea sa se angajeze intr-un call center poate pleca de la 200 de euro, pe cand cel al unui angajat din programare pleaca de la 500 de euro in Bucuresti si Cluj, si 350 de euro in Iasi. Trebuie mentionat insa ca, in functie de experienta, pachetul salarial al unui programator in outsourcing poate ajunge chiar si la 1.500-2.000 euro”, a declarat acesta.
Ca o comparatie, un angajat dintr-un call center din Filipine castiga 200 de dolari, in timp ce unul din Cehia 650 de euro. Iar un programator din Franta castiga cel putin 1.100 de euro, conform reprezentantului newAD Communication.
Piata romaneasca de outsourcing este estimata de Dorneanu la aproximativ 700 de milioane de euro.
„Gradul de penetrare al serviciilor de externalizare IT in Romania este in prezent de aproximativ 10%, urmand sa creasca pana la 20-30% pana in 2011, ceea ce inseamna un mare potential de crestere a pietei romanesti de outsourcing IT”, sustine Dorneanu.
Potrivit acestuia, cele mai receptive companii la externalizarea serviciilor IT provin din domeniul medical, telecom si solutii financiare.