„Daca punem in context, inainte de criza era usor sa faci afaceri in Romania, nu aveai nevoie de un set de abilitati in care sa excelezi din punct de vedere al managementului sau leadership-ului ca lucrurile sa evolueze pozitiv, acum insa a crescut nevoia managerului de a dezvolta echipele si a crescut astfel nivelul de implicare individuala a acestuia”, spune Banescu.
„In prezent se pune accentul pe leadership, pe rezolvarea problemelor si dezvoltarea atributiilor managerilor pe partea de feed-back, delegare si management al echipelor”, a mai spus Alina Banescu.
Tipurile de cursuri de leadership care se cer acum s-au modificat. Nu mai sunt doar cele clasice, in care accentul se pune pe dezvoltarea propriu-zisa a managerului, ci acum tendinta este sa se mearga pe un leadership motivational, prin care, desi inca se tine cont de rezultatele financiare, se dezvolta factorul uman. „Cea mai noua tendinta la nivel european, dar si in Romania, este cea de legacy leadership, program care se bazeaza pe dezvoltarea capacitatii de a crea alti lideri, iar accentul se pune mai mult pe relationare”, spune Banescu. „Schimbarea de directie este in opinia noastra, faptul ca focusul se muta de pe lider pe altii”, adauga Alina Banescu.
Pentru acest tip de program, reprezentanta Brainovate spune ca a observat o cerere constanta, atat din partea multinationalelor, dar si a antreprenorilor.
Aceste schimbari au fost determinate si de lipsa de motivare si teama angajatilor de a nu-si pierde locul de munca, aspecte esentiale de gestionat pentru un manager. „Trebuie sa tii cont de aceste elemente si sa ai un flux continuu de motivare”, spune trainerul.
Brainovate este un brand operat de compania The Training Boutique SRL, infiintata in 2006, care in 2009 a inregistrat afaceri de 400.000 euro. Pentru 2010, oficialii companiei se asteapta ca veniturile sa creasca pana spre 500.000 euro.
Principalii jucatori de pe piata de training sunt Codecs, Ascendis, TMI si Trend Consult. Valoarea pietei este de ordinul zecilor de milioane de euro.