„Scaderile salariale au fost mai mult operate in cazul in care companiile nu au optat pentru restructurari de personal. Un aspect demn de retinut ar fi ca pana in prezent pasii urmati de majoritatea intreprinderilor inainte de recurgerea la scaderile salariale au fost reorganizarea interna prin realocarea resurselor umane din departamentele mai putin productive in alte departamente si reducerea primelor si a altor beneficii sau sporuri”, a declarat Gatejoiu.
Primul raspuns la criza economica a fost anularea petrecerilor de Craciun, a declarat Florin Ochiana, HR operation manager la compania de resurse umane Lugera&Makler. „Au fost vizate apoi beneficiile de genul asigurarilor medicale, la care s-a renuntat, sau de genul abonamentelor la sali de fitness si gimnastica. Salariile si noile angajari au fost inghetate, bonusurile pentru sarbatorile pascale au fost anulate si ele. Nu stiu daca mai putem vorbi de prima de concediu, sau nu in sectorul privat, cel putin”, a mai spus acesta.
De asemenea, activitatile de teambuilding oferite periodic angajatilor, participarile la traininguri, conferinte sau simpozioane, precum si excursiile de tip incentive (de motivare si recompensare – n.r.) au fost in egala masura taiate de pe lista cheltuielilor cu angajatii ale companiilor, a declarat Catalin Naftan, sales director al firmei de resurse umane PayLogic.
„Companiile care au viziune si traditie in resurse umane si posibilitatea de a sustine afacerile locale din tarile unde sunt prezente au adoptat masuri de reducere a costurilor care nu au vizat in prima etapa reducerea de personal, altele au apelat imediat la disponibilizari, si tot mai multe, din pacate, ajung sa inchida portile sau sa-si suspende activitatea”, a conchis Florin Ochiana.