La intrebarea „Care este sursa de finantare potrivita pentru un start-up?”, un procent de 17% (dintr-un total de 1.281 de utilizatori startups.ro care au participat la sondaj) au ales investitorii privati (tip business angel), la egalitate cu procentul de 17% dintre utilizatori care au ales banii proveniti din credite bancare, se arata intr-un comunicat al portalului pentru antreprenori.
„Economiile personale raman sursa de finantare de baza in preferintele utilizatorilor startups.ro, alegerea fiind facuta de un procent de 42% dintre participantii la sondaj”, se mai arata in comunicat.
Celelalte surse de finantare nominalizate au fost: familie si prieteni (14% dintre raspunsuri) si fond de investitii tip seed (10% din raspunsuri).
Datele au fost culese intre 29 iunie 2009 (data la care sondajul a fost postat pe startups.ro) si 16 iunie 2010.
Economiile personale au fost luate in calcul si de antreprenorii care au lansat cele patru start-up-uri selectate in programul Start&Grow – lansat de startups.ro in parteneriat cu Microsoft Romania, pentru a sustine dezvoltarea unor afaceri.
Pentru lansarea centrului Asteco Lifestyle, sotii Alexandra si Stelian Sarlea au ales un echilibru intre investitii si servicii de inchiriere pentru componenta de aparatura, astfel incat totalul capitalului de start-up va fi in jurul a 30.000 de euro. Banii provin atat din surse proprii, cat si dintr-o finantare bancara.
Marius Dan a investit aproximativ 8.000 de euro in afacerea Measure&Go, mare parte din suma fiind imprumutata de la parinti.
In cazul altei afaceri, Bacania Veche, Marius Tudosie a investit initial in afacere in jur de 20.000 de euro, economiile personale fiind completate prin imprumuturi de la prieteni.
Fratii Razvan si Bogdan Hobeanu, initiatorii proiectului Kenubi, se bazeaza in intregime pe economiile personale, bani castigati de cei doi din consultanta in domeniul IT de care s-au ocupat pana in decembrie, anul trecut.
Startups.ro este un portal de antreprenoriat din Romania care are la baza continut propriu, realizat in stil jurnalistic. Proiectul a fost lansat la inceputul anului 2008 si se adreseaza celor care vor sa lanseze o companie, dar si antreprenorilor care au propria afacere si vor sa o dezvolte in continuare.