O strategie infailibilă prin care candidaţii pentru un post în cadrul unei companii îşi pot negocia eficient salariul este dezvăluită chiar de o persoană din interiorul sistemului, un recrutor cu zeci de ani de experienţă.
De obicei, în cadrul procesului de recrutare, un candidat participă la mai multe interviuri, de fiecare dată angajatorul sau recrutorul având posibilitatea să restrângă aria de selecţie. Astfel, la primul interviu, candidatul ar trebui să adreseze o întrebare de al cărei răspuns se poate folosi ulterior pentru a-şi negocia mult mai eficient salariul, dezvăluie Chanelle Howell, în vârstă de 31 de ani, un recrutor din New York, care a intervievat sute de persoane în timp ce lucra pentru Goldman Sachs și Bridgewater Associates.
Ea a oferit un exemplu, presupunând că te prezinți la un interviu pentru un post al cărui salariu variază între 100.000 și 150.000 de dolari.
În cadrul întrevederii cu managerul de recrutare, este important să întrebi: „Îmi puteți spune ce aptitudini și ce experiență fac diferența între un candidat cu un salariu de 100.000 de dolari și unul de 150.000 de dolari?”
Această întrebare îl va face pe angajator să explice care este strategia de remunerare pentru funcția respectivă. Spre exemplu, acesta ar putea afirma că un candidat care poate câștiga 150.000 de dolari are o anumită vechime în domeniu, a fost responsabil de un anumit număr de persoane, a coordonat proiecte sau are cunoștințe specifice.
Ulterior, te poți folosi de aceste informații pentru a stabili ce abilități și realizări poți prezenta în funcție de propria ta experiență. Secretul este să subliniezi aceste calități pe tot parcursul interviului, afirmă Howell, pentru a oferi un motiv companiei să te aleagă.
„Mai târziu, în procesul de negociere, poți folosi cuvintele lor pentru a explica de ce meriți mai mulți bani”, spune Howell. În momentul în care ajungi interviul se apropie de final și primești o ofertă de angajare, este momentul să treci în revistă modul în care îndeplinești așteptările, apoi poți contracara oferta cu suma pe care ți-o dorești.
„Cheia este să îl determini pe potențialul tău angajator să precizeze exact de ce o persoană merită acea sumă de bani și apoi să îți creezi povestea în jurul acesteia„, spune Howell, potrivit Adevarul.
Altfel spus, „convingeți-i să vă dea răspunsurile”.
Dacă nu știi care este intervalul de salarizare, poți întreba: „Având în vedere noile legi privind transparența salarială, o mulțime de companii prezintă candidaților intervalul de salarizare. Îmi puteți comunica intervalul pentru această poziție?”
Howell susține că această strategie a funcționat „de nenumărate ori”.
Unele descrieri ale posturilor pot indica intervale salariale prea vaste. În aceste cazuri, întreabă totuși ce anume plasează un candidat în fruntea intervalului de salarizare. De exemplu, un angajator ar putea spune că suma maximă este acordată unui candidat cu zeci de ani de experiență.
Howell recomandă să întrebi care este nivelul mediu de salarizare preconizat și ce anume îl face remarcat pe un candidat calificat.