Studentii care au ocupat cele 256 de pozitii de internship oferite de companii au fost selectati dintr-un numar de peste 1.500 de studenti inregistrati in program. Inscrierea studentilor si a companiilor, precum si comunicarea dintre acestia, s-a realizat prin intermediul platformei on-line www.startinternship.ro.
GfK Romania a intervievat 91 de studenti participanti la program. Cea mai mare parte dintre acestia (81%) urmeaza studii universitare, iar restul de 19% – studii post-universitare.
Printre companiile inscrise in program se numara Microsoft, Pfizer, Procter&Gamble sau Salans.
Majoritatea studentilor intervievati (95%) sustin ca au ales programul de Internship pentru a castiga experienta de lucru intr-o companie. Alte motive considerate importante de catre mai mult de jumatate din ei au fost: posibilitatea de a creste ca specialisti si de a-si dezvolta abilitatile (65%), imbogatirea CV-ului (56%) si dorinta a fi remarcati de companii (52%).
Doar 23% dintre studenti au spus ca au participat la traininguri anul acesta, in comparatie cu 37% anul trecut.
Programul Start Internship a fost lansat in anul 2008 si este dezvoltat in cadrul unui amplu parteneriat public-privat din Romania, din care fac parte asociatii de afaceri, ambasade, companii multinationale, universitati si asociatii studentesti. Implementarea ambelor editii ale programului a fost realizata de Junior Achievement Romania, organizatie non-profit, membra a Junior Achievement Worldwide – USA si a Junior Achievement Young Enterprise, care are o experienta de peste 15 ani in implementarea de programe de educatie economica si antreprenoriala pentru tineri, in Romania.